RSS

Nya, samt nygamla rutiner!

29 Jan

2015-01-28 008 (600x450)Igår var det ånyo dags att ta upp bokbinderiet. Det har varit lite av den varan, under hela 2014. Det har haft sina, lite olika anledningar. Men, nu är, om inte planen så i alla fall önskemålet att det ska fungera i stort sätt varje vecka. Det passar ganska bra också, då William har en av sina orkestrar just den dagen. Ja, det börjar bli så många så att det inte skulle sammanfalla med någon av dem, det vore kanske mera osannolikt.

Fast, nu sammanfaller det inte tidsmässigt, till hundra procent. Jag har dock inga problem att fördriva tid. Det har man inte som geocachare, samt med det faktum att man bor på landet och kanske inte kommer så ofta till en affär i stan. Men, när hans orkesterövning är slut, då har jag lite kvar. Fikat bl.a. Och det vore ju väldigt konstigt, att åka till bokbinderiet, utan att fika. Så, detta var alltså tvunget att lösas. Så, William fick helt enkelt ta spårvagnen till bokbinderiet. Han är kanske inte så van vid stadens kollektivtrafik, men det lär han sig snabbt. Han har ju åkt en del buss, samt spårvagn till övning förut. Men denna gång var det alltså nytt. Han fick ju byta spårvagn. Men, har han gjort det en gång, då går det sedan, av bara farten. Och, det gick bra direkt.

2015-01-28 017 (600x450)Bokbinderiet var kanske lite ringrostigt. Mina kunskaper alltså. ja, om det nu funnits några vill säga. Jag var i början på en bok när jag slutade senast. Och det kanske var bra. För, det var lika bra att börja från grunden, och se i alla instruktioner som fanns. Jag hade visserligen ett par projekt till på gång. Men de verkade så krångliga att de fick vara. Så, denna dag blev det en bok i press, samt lite tillverkning av försättsblad.

Det var annars en bra dag, rent logistiskt. Jag handlade på Lidl, i Ektorp. Inte långt därifrån har William sin övning, på Kulturskolan, det som förut hette Victoriaskolan. Jag hittade en gömma i Ektorp, samt en i Skarphagen. Allt var inom rimligt avstånd från varandra. Men, att geocacherna ska vara så pass bra placerade, det vet jag ju att det inte kommer att hålla i sig. Men, man får passa på så länge det varar.

2015-01-28 006 (600x450)

Denna onsdag kan bli en bra mall, för nya, samt nygamla rutiner.

 

 
 

Kommentera

 
