RSS

Onda eller rättskipande krafter?

05 Jan

Det gick visst inte så bra idag.
Ja, jag köpte ju en bil (inte ny bil) i fredags. Jag tänkte, och sa väl också till någon eller några att, “om jag kan köra med denna till sommaren så kanske man kan se sig om efter en annan, lite bättre bil då”. Man vill ju gärna tro att dagens händelse betyder att sommaren är här. Men, så roligt var det inte. Efter att ha kört mindre än 15 mil med bilen så lyckades jag krocka med den. Det såg annars rätt bra ut. Jag var rörlig, jag har kommit igång bra med året och jag hade precis fixat några småsaker som gör fritiden lite roligare. Men, det verkar som om någon ond, eller om det är en rättskipande kraft vill att det ska fortsätta att jäklas.

När jag först tittade på bilen så såg jag att det hängde lite plåt, liksom åt fel håll. Sedan var båda lyktorna på bilen trasiga. Men, när jag kom hem så upptäckte jag att det var plåt från den andra bilen som stack ut. Möjligen att det går att banka tillbaka plåten, och byta lyktorna. Man får väl se. Men, tills vidare är man tillbaka på ruta ett igen, utan bil. Eller, jag har ju bil, men med dessa lyktor så får man ju inte köra.

2015-01-05 009 (600x338)

Väl hemma så började så smått det hela att sjunka in. Intrycken som man har direkt efter en krock är ju kanske inte de mest rationella. Nu börjar huvudet fungera bättre. Hoppas att det förblir så, för det var faktiskt ganska bra igång, innan krocken. Men, det finns ju ett liv, även efter en krock, oavsett hur det blir med framtida fordons körduglighet.

 
 

Kommentera

 
