RSS

Citrusmelon?

03 Jan

2014-12-23 003 (600x450)Michelle och jag gjorde ju en stor skål med frukt till jul. Ja, alltså, vi placerade frukt i en skål. Vi gjorde inte skålen. Det hade man väl också kunnat göra, men det ansåg vi inte vara nödvändigt just den dagen. Så, istället blev det alltså frukt i en skål, av något träigt material. Om det kallas skål kanske också är tveksamt. det var nog mera en korg. Hur som helst så har denna frukt sakta men säkert minskat i antal. Igår tog vi dock ett par av de frukter som vi, troligtvis inte testat tidigare. Ja, en av dem hade vi nog inte ens sett tidigare.

2015-01-02 001 (600x450)Det ena frukten var en drakfruk. Den hade en himla massa kärnor och var jättegod. Vi åt frukten med alla dess små kärnor. Så nu sprutar det väl eld när man fiser den närmsta veckan. (drakar sprutar ju eld)

den andra frukten trodde jag var en honungsmelon. Så, jag blev rätt förvånad när jag skar itu den och märkte att det var en gigantisk grapefrukt. Ja, det doftade till och med surt om den. Jag var därför lite tveksam till att testa den. Men, man kände sig tvungen. Och, förvåningen var stor när det smakade som apelsin, ganska så sött faktiskt. Fast, jag gillar ju inte apelsin. Denna frukt skulle jag väl kanske kunna vänja mig vid bättre dock. Michelle, som älskar citrus och gärna äter apelsiner tyckte den var “asgod”. Lika morbid i recensionen var väl kanske inte William, men han gillade den också.

2015-01-02 003 (600x450)

Jag vet fortfarande inte vad det var för frukt, den andra alltså. Men, så har jag inte orkat googla på den heller.

2015-01-02 004 (600x450)

 
 

Kommentera

 
