RSS

Borr, för krökta hål!

18 Sep

Har du tänkt på att, ibland så räcker det inte med ett hål som går rat in. Det måste böjas. Det blir en krök inne i hålet. Ofta så är detta ett problem när det ska borras. Men, nu har jag uppfunnit ett vinkelborr. Det kom till när jag borrade hål i några skaft i kolmårdsmarmor. Det skulle bli skaft till tårtspadar. Ja det blev det också. Fast, nu är det ju inte så himla vanligt att man har krökta hål i ett skaft, för en tårtspade. Så, vad man ska göra för ny produkt, med ett rökt hål i, det vet i katten. Kanske en brevsprättare åt Steven Hawkins, som han kan ha när han får brev om att kröka rymden.

För böjda hål

Jag hade som tur var ett annat borr. Det var dock lite slött. Det passade mig utmärkt. Fast, efter ett tags borrande så speedade jag upp det hela lite genom att, i sann stress-anda slipa borret. Oj, vad det gick undan! Behöver jag säga att det är fartränder i verkstan efter den enormt snabbt forcerade borrningen?

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 september 2014 i fjäderlös tvåfoting

 

Kommentera

 
