RSS

Blåsippan ute i backen stå–ensam!

06 Mar

När väl solen trängt bort dimman efter viss möda så blev det riktigt behagligt ut. Solen vann till slut. Den har ju vilat sig i form hela vintern. Dimman däremot har väl mera haft någon form av intervallträning för sig. Den verkade rätt så nertränad.
jag startade dagen med en tjock jacka. Ja, inte inne i verkstan alltså, utan ute. Jag kilade sten. Men, vartefter det blev varmare så åkte jackan av. Den var visst inte så välkommen av solens strålar. En spindel häll mig sällskap. Den hade också insett att det äntligen hade blivit en vår att tala om.

Väl hemma så inspekterade jag slänten ovanför huset. Och, minsann hittade jag inte en ensam, lite smått trött blåsippa. Den var ensam om att trotsa eventuell kyla. Den var väl en spejare. Och, du lilla blå – du kan hälsa dina kompisar att det går bra att komma fram nu. Våren är faktiskt här. Hälsa dina vänner att, nu har vi ställt in vintern, långt in i förrådet. Kanske att vi rent av glömmer bort att ta fram den igen, även om det skulle råka närma sig jul.

blasippa

 

Kommentera

 
