RSS

Påskmat och öl, vad mera behöver man?

04 Apr

Hela påsken var jättebra, varje dag. De olika dagarna var bra på sitt sätt. Men gemensamt för skärtorsdagen, långfredagen och påskafton var att jag inte bara åt otroligt god mat, jag blev proppmätt också. Kanske lika bra att Småfotingarna snodde mitt påskgodis. De fick förresten, redan på skärtorsdagens kväll ge sig ut med GPS i mörkret och leta upp deras påskägg. I det skedet visste jag ju inte, dels att jag skulle vinna mera godis, dels att Michelle ju faktiskt blev kvar hemma till Påskaftons förmiddag. För på påskafton åkte vi in till bussen, igen. Denna gång hade Michelle med sig sin resväska. Denna gång kom hon iväg som hon skulle. Denna gång hamnade hon i Småland hos sin mormor och morfar. (även om hon väl bor hos moster)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Väl hemma igen så startade förberedelserna för kvällens event. Ölprovning med vår lokala ölförening. Jag tog lunch ganska tidigt. En liten skinkmacka med en öl till. Jag hade på känn att den ölen jag tog till lunchmackan skulle dyka upp igen under kvällen, och det gjorde den också. Det var tema, påsköl. Vi provade sammanlagt sex olika sorters öl. Två andra sorter fanns att tillgå innan och efter, som törstsläckare. Dessa ingick inte i provningen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERATill provningen, eller om det var tvärt om hade det dukats upp ett fantastiskt påskbord med allt möjligt man kan önska sig i matväg. Det var mycket gott. Ölen var mycket god. Allt var perfekt. Synd bara att man knappt kunde röra sig efteråt. Men, jag hade väl inte några större planer på att vare sig dansa eller springa maraton.
Jag tog bussen till ölprovningen, och bussen hem. Det gick en buss som väl gjorde kvällen lite lagom sen. Ytterligare en mycket bra dag var till ända denna påsk, och då var det ju ändå två dagar kvar.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 04 april 2013 i fjäderlös tvåfoting

 

2 svar till “Påskmat och öl, vad mera behöver man?

  1. Anna-karin the one

    09 april 2013 at 15:43

    jasså du vill inte dansa.. men påskägg är ju det bästa..

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    09 april 2013 at 16:22

    A-K, det hade nog inte funnits många som hade velat dansa om de var så mätta som jag.
    🙂

     

Kommentera

 
