RSS

40 bullar, blev 16!

13 Jan

I fredags kväll blev det lite pyssel i köket. Inte bara matlagning. Michelle och jag bakade bl.a. lite bullar. Mellan jäsningarna och medan saker och ting var i ugnen så passade hon på att göra lite läxor.

2013-01-11 013 (1280x960) (600x450)

Hårbollen var med vid de olika aktiviteterna och de olika momenten. Tänk, att lite bullbak kan intressera en liten kattunge. Men, om det går så ska man förstås gå en sväng på läxböckerna också. och ibland så lyckas hon göra saker med datorn. Man kan inte lämna den för länge påslagen. En natt, när datorn stod påslagen så hade hon lyckats kommentera ett inlägg på Facebook. Folk trodde att det var jag som somnat över tangentbordet. Men, det var alltså katten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bullarna blev riktigt bra denna gång. Och, det var ju ett tag sedan vi bakade just bullar. De tänkte vi ha med oss dagen därpå då det bl.a. blev lite geocaching i Vrinneviskogen. Och, märkligt nog så var det inte jag som frös den dagen. Det gjorde andra så att det räckte och blev över. Men, ger man sig ut i skogen i –5 graders kyla och har enbart tunna jeans på sis så kan det ju tänkas bli en smula svalt om benen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bulldegen skulle räcka till ca. 40 bullar. Det blev 16. Det blev med andra ord väldigt stora bullar. Men, de blev som sagt goda. Jag värmde lite margarin så att det blev hanterbart. I det blandande jag lite florsocker och lite kanel. Den smeten, som blev av detta påminde mycket om nougatkräm. Och det fungerade utmärkt som fyllning i bullarna. Michelle målade på lite vispat ägg, och sedan lite pärlsocker. Inga direkta konstigheter. Och det behövs ju heller inte.

 
1 kommentar

Publicerat av på 13 januari 2013 i fjäderlös tvåfoting

 

Ett svar till “40 bullar, blev 16!

  1. Anna-Karin

    28 januari 2013 at 20:29

    Så länge sedan jag kikade in här i din blogg. Mums vilka goda bullar! Jag kan känna doften från dem när jag ser bilden.

    Jo, katter kan. Facebooka. 😉 :))

    Ha en bra kväll!/Anna-Karin

     

Kommentera

 
