RSS

Idag kan du testa din julklapps-supraledare!

31 Dec

2011-12-26 027 (384x512)Annandag jul, det vill säga i måndags så skickade jag iväg Michelle med flyget till Skellefteå. Hon skulle dit över jullovet till Exfotingen.
Vi åkte bil dit för att det inte gick några tåg som passade och kom fram i tid till 12:35 som var avgången för flyget. Alltså, det innebär att man måste vara, minst 40 minuter innan. Och det tåg som gick först denna morgon kom inte fram förrän kl. 11:40. Ja, det vill säga, om de gick i tid, eller gick alls. Många tåg denna dag var ju inställda på grund av stormen. Vilka tåg det var, det vet jag inte eftersom att vi bestämt oss för att ta bilen.

Och,d et gick ganska bra med bilen. Vi tog god tid på oss. Vi letade upp en skatt på vägen upp. Sedan blev det några skatter på hemvägen också, men då på egen hand.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I torsdags var det så dags för William att fara iväg. Han åkte till mormor och morfar, moster med man, samt en drös kusiner. Det lämnade mig hemma, ensam med två katter. Och på tal om katterna så funderar jag på om jag inte ska låta dem var inne ikväll, under nyårsaftonen. Jag ska nämligen inte vara hemma. Jag har blivit bjuden på en fest, inne i Norrköping. Katterna är normalt sett ute när ingen är hemma. De klarar sig fint, förmodligen längre än man tror. Men denna kväll är det ju en hel del smällare i luften. Man, bokstavligt “bränner pengar”. Detta elände har jag slutat med. Jag kan bränna pengar på roligare vis. Ja, till och med utan att anstränga mig.

Det har för övrigt kommit en istid, lagom till nyårsafton. Och eftersom att temperaturen är på väg mot den absoluta nollpunkten så ger detta ett tillfälle för alla att testa sina julklapps-supraledare som ju kastades över befolkningen i ett försök att neutralisera matkassen som ett kommersialismens försök till att bli årets julklapp.
Så, koppla in din elektromagnet, ladda dina tolv tusen bilbatterier så ska vi se om vi inte kan få mörkläggelse runt om i landet.

 
 

Kommentera

 
