RSS

Vem fan behöver Telia Navigator?

13 Okt

När jag la om mitt abonnemang hos Telia så blev det en del förändringar. Det var väl både positiva och negativa förändringar. Det negativa, som väl egentligen inte behöver vara negativt är att de har andra faktureringsintervaller. Undrar om de informerade om det? Nåja, nu vet jag det i alla fall. Det ställde till med lite problem, men det var väl mest min egen klantighet. Det positiva, i alla fall en stund var att jag fick med lite Spotify och Telia Navigator på köpet ett tag. Navigator tänker jag inte behålla. Den är bra men åt helvete för dyr. Man har ju gratis navigationsprogram ändå i mobilen, samt en extern GPS. Spotify var en positiv överraskning, alltså premium-versionen. Man kan ju lagra musiken och spela den offline. Mycket bra. Jag tog förresten en av mina gamla FM-sändare och kopplade den till mobilen. Sedan kunde jag lyssna på musik i mina hörlurar, trådlöst medan mobilen låg på köksbordet och laddade. Perfekt. Vidare så kan man ju alltså använda sitt abonnemang hos Spotify, inte bara i den nya mobilen och på datorn. Man kan ha det på den gamla mobilen också. Det kan vara bra att veta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag kan alltså skicka musiken via FM-sändaren med vilken av mina telefoner jag vill. Det kan vara praktiskt i vissa lägen. Ja, det låter kanske lite konstigt, men jag använder ju faktiskt båda för tillfället. Jag har nämligen satt in mitt SIM-kort till det mobila bredbandet i den gamla telefonen. Samtidigt så har jag nu fri tillgång till Internet med telefonabonnemanget. Detta gör det betydligt enklare när man ägnar sig åt skattjakt. Och med GPS och skattletarprogram i bägge telefonerna så kan Michelle leta skatt med den andra.
Sedan har man ju Facebook i mobilerna. Inget man behöver ha direkt. Tja, vad behöver man ha egentligen, över huvud taget. Men Facebook börjar bli lite träigt på något vis.
Kalender är ju en viktig applikation. Den integreras i den nya telefonen med Google. Det är bra, för den är lättredigerad på Internet. Googles utveckling verkar lovande. Komplicerat och kräver kanske lite tid att sätta sig in i när allt ska utnyttjas, men tillräckligt bra för att både MSN som Facebook nog börjar känna flåset i nacken.

 

 
 

Kommentera

 
