RSS

Hyresgästen gillade nog inte servicen på morgonen!

14 Aug

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHärom dagen så hade jag nattlig gäst i verkstaden. Jag hade märkt vid något tillfälle att ett par häng-krukor, så kallade “hängtaskar”, lokalt uttryckt hade flyttats. Jag märkte det för att de helt enkelt låg i vägen. Jag antog att det var Michelle och hennes kompisar som farit lite väl hastigt fram. Ett inte helt ogrundat antagande. Men, på den tidigare delen av arbetsdagen så upptäckte jag att det låg något i e av de omkullvälta krukorna. En igelkott.
Den hade gått in dagen innan och helt enkelt hittat ett ställe att sova sin skönhetssömn på . Den sov så fridfullt. Andades tungt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Igelkotten gillade inte att bli väkt. Den drog ihop sig och fällde ut alla sina vassa taggar. Jag förste dock ut den med hjälp av mina fötter. Lite brutalt kanske för den som nyss drömde om feta sniglar och härligt saftiga maskar.
När den kom ut i gräset så lät den sig villigt fotograferas. Ända tills att en av de studerande tog fram sin Iphone. Igelkotten sprang genast och gömde sig. Den gillade inte Apple. Den blev livrädd för att hamna i Apples klor. Så, skrämd av den hemska produkten så gömde den sig i ett litet snår.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lite senare så hade den gått och lagt sig igen. Den hittade en viloplats i en av mina presenningar som jag hade ute på altanen. Och, dagen därpå så fanns det endast rester av några sniglar kvar. Dessa hade kommit lite för nära och fått tjänstgöra som frukost för den nyvaknade igelkotten.
Denna igelkott brukar ses i omgivningarna ibland. Men den har tidigare inte spenderat någon natt inne i marmorverkstaden. Kanske den gillade det och kommer tillbaka. Fast, den kanske hade lite invändningar mot servicen på detta hotell.

 

 
 

Kommentera

 
