RSS

Michelle odlade blommor!

10 Jul

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFör en tid sedan, innan Småfotingarna for till Exfotingen så satte de en massa olika frön i krukor. De samlade ihop alla möjliga, mer eller mindre hela krukor som de mosade ner frön i, precis på samma slumpmässiga vis som jag själv skulle ha gjort. Skillnaden är kanske att de höll sig till en sort i varje kruka.

Michelle hade fått fart på en gammal halvtrasig plast-urna med något grön, som vi väl inte riktigt visste var det var. Ja, vi visste det nog inte alls. Nu har hela krukan slagit ut i blom. Jag talade med Michelle om det, och vi kom fram till att jag skulle ta ner den till verkstaden, så kunde den pryda i hantverksbyn. Jag vet inte riktigt vad det är för blommor, eller om de står sig tills hon kommer hem om knappt två veckor, men bilderna finns ju kvar. De doftade en del, tyckte jag när jag körde ner dem i bilen.
Mina kunskaper inom trädgårds- och blom-odling är väl ganska så begränsade, men jag tyckte i alla fal att det blev ganska fint.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 
 

2 svar till “Michelle odlade blommor!

  1. mamasoul

    12 juli 2011 at 07:51

    Så fint. Hoppas dom står sig till hon kommer hem! (tyvärr är jag kass på blommor så jag kan inte ge dig tips på hur ska de ska klara sig så länge…) Jag håller tummarna 🙂

     
  2. Anna-karin Arvidsson

    12 juli 2011 at 14:49

    men dom var jätte fina 😀 det var nog vettigt att ta dom till hantverksbyn så många får se och beundra..

     

Kommentera

 
