RSS

Idag är det Valborg!

01 Maj

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag insåg, på långfredagens morgon att man nog behövde äta lite mat, innan bridgefesten. Den började, med spel klockan 13:00 men maten serverades inte förrän framåt 18:30 eller något i den stilen. Så, trots en macka till kaffet i mitten av tävlingen så skulle man nig behöva lite mat, innan spelet.
Jag kokade lite ägg. Det passade ju bra, eftersom att jag hade så många ägg.
Jag tycker att resultatet blev ganska bra. Det såg i alla fall trevligt ut. En lunch, innan bridgefesten, med ägg, potatis, öl, salami och lite köttbullar. Detta var påsk-tallrik nummer två denna påsk, som ju inte verkade bli något vidare mat-helg, i alla fall inte hemma.

Denna helg, som folk anser vara Valborg, på lördagen är lite mera förberedd. Men, det är kanske dag att göra lite vanlig, husmanskost. Vad nu det är. Lite kokt potatis kanske, mellan alla papper som deklarationen medför. För, även om det enligt min mening är Valborg idag, söndag så är det också de sista tråkiga dagarna innan deklarationen skall vara inlämnad. Idag och i morgon. Sedan är det för sent. Jag får göra så gott jag kan. Men det ska nog gå bra. För även om det är lite trögt att sitta med detta hemma så kommer det gå av bara farten imorgon, när det sista skall göras. Jag hoppas bara att man kommer åt sin e-legitimation på Internet, samt att det inte blir för trångt i etern när man ska in på Skattemyndighetens hemsida. Fast, det är ju inget man kan göra något åt i så fall. Lika bra att koka lite potatis nu, så att man får nya krafter till eftermiddagen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man blir ju faktiskt lite hungrig, om man nu inte redan var det av att se dessa bilder. Inte sant?

 

Kommentera

 
