RSS

Andlighet i Åby!

28 Apr

I förra veckan då min tumme var, inte bara obrukbar den hade också ett stort omslag, ett bandage på sig. Detta bandage begränsade ju en motorik, mera än vanligt. Detta gav upphov till en viss rastlöshet.
Jag var därför tacksam för att kunna ta en liten omväg över Åby, via Torshag när jag åkte till Norrköping på onsdagen. Jag hade även för avsikt att besöka bokbinderiet också, även om jag inget kunde uträtta, mer än att lossa en bok från en press. Michelle var ju inte med, hon var hos sin mormor och morfar i Småland. Detta tillsammans med William.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag stannade till i Torshag av anledning, som säkert kommer att framgå i annan skrift, i ett annat forum, inte långt från detta. Jag parkerade min bil vid Torshags busshållplats. Nedanför finns det ett vattendrag där sjöfåglar av olika slag för närvarande bygger på sina bon samt ägnar sig åt initiala aktiviteter inom sin arts beständighets mål.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var ju sol hela veckan. Denna kväll var inget undantag. Jag hade tidigare spelat bridge med pensionärerna. Det gjorde jag både onsdag eftermiddag i Krokek com torsdag förmiddag i Åby. Det var ett sätt att komma runt den rastlöshet som en skadad tumme kan medföra. Fast, det är ju förstås lite krångligt att sortera korten när man har en tumme i bandage. Men, färdighet ger övning…..eller om det nu var tvärt om?
Jag kan faktiskt tänka mig att det inte bara var rätt årstid att vara vid Torshag denna kväll. Det var även rätt tidpunkt på dygnet. Den stillheten som fanns i området gav ett lugn, inte samma rastlöshet som samma stillhet ger om man sitter på jobbet och får ungefär lika mycket uträttat. Visst är det konstig matematik?

 

Kommentera

 
