RSS

Dags för cyklarna!

31 Mar

Det blir en viss frihet när snön försvinner. I alla möjliga avseenden. Inte bara för att man kan gå ut i skogen, på utflykt.
William började cykla till skolan för halvannan vecka sedan. Det kom av sig lite när det kom ny snö. Men det varade inte så länge. Nu är han igång och trampar sig till skolan varje morgon.
Detta innebär att han kan åka hem när han vill, relativt smidigt. Han kan även ta sig till andra ställen också, utan att behöva planera en vecka innan.
Det blir även lite friar för mig att inte behöva skjutsa och hämta i tid och otid. Jag får ju visserligen fortfarande skjutsa Michelle till och från skolan, men det blir snart bättring på det. Till hösten så går de på samma skola, och kan alltså cykla båda två.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I lördags fick jag jobba lite innan vi for till Kvarsebo för en utflykt. Det var jag, Michelle och en kompis från bridgeklubben som gick en bit på Sörmlandsleden. Michelle ville då ta med sig sin cykel. Hon fick gå med den till Hantverksbyn för att det inte fanns luft så att det räckte i däcken. Jag brukar ju fylla på en och annan cykel med luft där, med min kompressor. Luften i Williams cykel hade faktiskt stått sig riktigt bra över vintern. Det var lite förvånande. Men Michelle fick alltså vänta med att cykla, till att luften åter var i korrekt mängd i däcken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Michelle fick sin cykel förra sommaren. Det var därför lite osäkert hur pass mycket hon behövde öva, innan hon kom in i att cykla med så kallat “bakåt-tramp” som ju var en ny bekantskap för henne förra sommaren. William var ju lite vanare vid den typen av utväxling-teknik och bromsmekanism.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man får kanske skaffa en cykel till. För i morgon så ska jag besikta bilen. Detta är inte något jag ser fram emot. I alla fall inte resultatet.

 

 
 

3 svar till “Dags för cyklarna!

  1. carola

    01 april 2011 at 21:10

    Jag tycker barnen växer ur sina cyklar fort…vi får köpa ny cykel hela tiden.
    Fina bilder du tar på barnen.
    Trevlig helg på er.

     
  2. Petra

    04 april 2011 at 08:28

    Visst är det underbart! Vill bara att de skall ta bort gruset.

     
  3. Junitjej

    17 april 2011 at 19:43

    Jag minns inte när jag använde min cykel senast. Nu blev jag lite sugen på att ta fram den.

     

Kommentera

 
