RSS

Spillkråkor, skattjakt och korv-stund!

24 Mar

Igår var ingen bra dag. Mobiltelefonen fick spader och ansåg sig för full för att fungera som den skulle. Minnet var fullt. Jag raderade och raderade tills det inte fanns något kvar att radera. Minnet förblev fullt. Jag fick helt enkelt installera om programvaran i den. Detta innebar att kalender, skattletarprogram, anteckningar och kontakter försvann. Kontakterna lyckades jag rädda, men resten försvann. En del kontakter försvann delvist. Någon kontakt finns till exempel kvar, men själva mobilnumret är borta. Ologiskt och tråkigt, men en verklighet som man väl får leva med. Så, om det finns någon so läser detta och som tror sig finnas med i mina kontakter, skicka gärna ett SMS för att hjälpa mig återställa det hela. Ja, skicka ändå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det är dock lite jobbigt att geocaching-programmet försvann. Det var bra att ha, när man skulle leta skatt. Vi gör ju det på helgerna, men framför allt också på onsdagarna, innan vi åker till bokbinderiet. Michelle band för övrigt en liten bok igår. Den stoppade vi i den skatt vi har gömt vid bokbinderiet. En handbunden loggbok helt enkelt. Detta kan man läsa om, och se bilder på i min blogg om geocaching på http://geocachingkolmarden.wordpress.com

Vi klämde i oss varsina två korvar också, innan vi åkte till bokbinderiet. Detta efter att vi faktiskt lyckades hitta två skatter, utan GPS. Så, det går att leta skatt utan GPS också, bara man försöker. Annars så var väl dagens höjdpunkter i stark kontrast till de lite sämre stunderna denna dag. en spillkråka, skattletande och korv-stund hamnar i en annan division än en havererad mobiltelefon, samt en glömd kamera. Fast kameran hämtade jag, och det var då som jag såg spillkråkan. Så, allt har en brytpunkt. Och korven, den har två. Eller, jag menar att den är uppäten. Förstås.


 
 

2 svar till “Spillkråkor, skattjakt och korv-stund!

  1. Quila o Ronja

    24 mars 2011 at 09:52

    INTE kul att programmen försvann 😦 Och alla kontakter 😦
    Trodde inte det gick att geocacha utan tekniska apparater.
    Allt gott

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      31 mars 2011 at 12:16

      Jo, visst gör det. Det finns ju kartor och sådant. Ibland kan man ju se sktten via google maps också. de fotograferar ju hela världen…
      🙂

       

Kommentera

 
