RSS

Jag spådde framtiden, i brännvin!

21 Mar

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         De magiska krafterna och deras utförande har många olika skepnader. Ibland är de komplicerade och bygger en hel religion. Det blir en hel Bibel, visserligen skriven långt efter när de ska ha skett, men ändå. Ibland räcker det med en sten.
Allt handlar om mer eller mindre uttalade sägner och bruk. Ja, för sägner och bruk hör ihop. Ett märkligt uttryck som jag inte fann någon anledning att lägga under separationskniven.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMagin kan vara farlig, oavsett om den är trovärdig eller ej. se bara vad olika religioner har ställt till med, i form av krig. Men, det var väl inte meningen med det hela. Meningen var väl att det skulle komma ut något gott av det hela. Kolportörer i all ära, men visst finns det större problem med religionerna än så, där olika krafter försöker att få till sig ekonomisk fördel eller makt, i just sin religions namn. Korven den har två. Eller, jag menar, att allt har sin baksida. Glöm korven.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         I fredags så åt vi tacos hemma hos Urfotingen. Hon fyllde år i torsdags nämligen. Jag tillagade köttfärsen, även om William fick röra lite i den mellan varven. Michelle skar grönsaker. Urfotingen fick skala lök. Michelle har nämligen lärt sig att det svider i ögonen av lök. Hon lämnar således över den sysslan till någon annan. Hade hon gjort detta, med hänvisning till någon bibeltext eller citat ut Koranen så hade det kanske ansetts som befogat. Men, när det inte står något om att skära lök i Guds handböcker så anses det bara som själviskt att lämna över den sysslan till någon annan. Så, visst hade det varit lämpligt att ha en liten text i Bibeln, som talade om för folk att man handlar i enlighet med god tro.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPå tal om magi, vet du vad kristallomanti är för något?
Det är konsten att kunna spå i speglande ytor såsom vatten eller brännvin.
Brännvin? Finns det spegelbild i brännvin? Det har jag aldrig sett.
Jag testade kristallomanti med en snaps i fredags. Men det fungerade inte så bra. jag såg inte ett spår av, vare sig framtiden eller någon spegelbild. Och, frågan är vad man ska få ut av det. Det enda man ser är ju sig själv, här och nu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I det ögonblicket, som jag var på väg att ge upp hela idén om kristallomanti så fick jag se det. Jag såg en del av framtiden. Jag såg mig själv tömma glaset med brännvin, ner i halsen, vidare mot magsäcken. Det fungerade. för i nästa ögonblick så var glaset tomt.

Vi hade tacosskal, så kallade tubs och tortillas. till vår tacos. Skalen är ju hopplösa att äta utan att få hälften av maten i knät. Tortillan tar oftast slut lite för fort. Den tycks vara populärast. Förmodligen för att den är mest praktisk.
jag fyllde en tub med en massa godsaker. Det såg riktigt gott ut. Men, hur fan äter man den?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 
 

2 svar till “Jag spådde framtiden, i brännvin!

  1. Petra

    21 mars 2011 at 20:58

    Så underbart med dina barn och matlagning tillsammans.

     

Kommentera

 
