RSS

Mike Tyson-kopior från medeltiden!

18 Mar

Jag ska åka till tandläkaren idag. Och det gör jag så gärna. för det är inte jag som ska undersökas. Det är William.
OLYMPUS DIGITAL CAMERADet är viktigt att inte tala om för barn att saker och ting är otäcka. Då bygger man upp en felaktig bild av det hela. Det kan gälla tandläkaren, likväl som spindlar, som jag fortfarande hävdar icke har bitit någon som jag känner till i Sverige. Jag vill se det först. Och, Svarta änkan må ha kommit in med någon importerad bil, men den är inte en svensk spindel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIgår fyllde Urfotingen år. Vi ska fira det i kväll, efter Michelles dans. Vi ska äta tacos.
För, igår så var vi lite upptagna. Kulturskolan hade prova på-kväll i Uttersbergsskolan. William var med och spelade några låtar för de som kom dit. Han hjälpte även till med att låta de som ville, prova trombonen. Michelle och en kompis till sprang runt och testade instrument. Men, innan vi kunde komma in så var William där, någon halvtimme tidigare. Vi andra tre fick då hitta på något annat. Detta finns att läsa om på http://geocachingkolmarden.wordpress.com/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Plötsligt så gick brandlarmet. Jag rusade dit i maklig takt för att se att fem-sex ungar just hade fått varsin fiol och stråke i sin hand. En sågande rörelse från samtliga gjorde att huvudvärkstabletterna om min innerficka fullkomligt bultade på tyget för att få komma ut, och komma till användning.
Det är ingen hemlighet vad jag tycker om nybörjare och fioler, tillsammans. Samma sak som med dragspel, i fel situation. Jag vet inte vad det är med de som spelar folkmusikaktigt, från medeltiden. Hemmagjorda skinntrummor, små flöjter av olika slag samt i värsta fall nyckelharpa eller fiol. De ställer sig och liksom duckar. Om du kommer ihåg Mike Tyson, hur han när han gick framåt böjde och vred på överkroppen, för att inte bli slagen. Så ser det ut när säckvävsklädda personer ska göra musik. Jag tvivlar på att det var Mike Tyson-dans på medeltiden.

 

 
 

2 svar till “Mike Tyson-kopior från medeltiden!

  1. Jess

    19 mars 2011 at 16:28

    Håller med om att man inte ska överföra sina rädslor till barnen eller skapa rädslor!
    Ha en fin dag!

     

Kommentera

 
