RSS

Tack, hundägare med dålig fantasi!

20 Feb

Det blev en promenad i solskenet igår eftermiddag. eller, en promenad i kylan, om man vill uttrycka det lite mera negativt. Och så ser man det nog mest numera. Överleva till det blir, åtminstone plusgrader, och kanske lite mindre snö. Vem bryr sig om solskenet, när det är – 25 grader på natten?

Fast, det märkliga är att jag frös mera när jag var hemma, än när jag var ute och gick. Man kanske skulle skaffa sig ett gå-band, eller vad det nu kan tänkas heta. Löpband kanske den rätta benämningen blir. För, om det ör betydligt varmare inomhus, än de – 8 grader som jag hade utomhus, när jag gick min promenad, så borde man väl i rimlighetens namn kunna arbeta upp en kroppstemperatur som utgår från samma data, och alltså beter sig efter det också.
Man kan kanske vända på resonemanget. Om jag hade suttit och sett på TV, på Melodifestivalen, utomhus så kanske det inte hade varit samma förhållanden. En och en halv timme i snön, krönt av en Idol-broiler som går vidare till finalen i Globen. Det låter i alla fall lite kyligare än att röra sig den mesta delen av tiden vid Bråvikens strand, på dess is eller vid sidan av vattenrutschbanan på vägen mot campingens gamla kiosk, vidare hem till katterna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKatterna kom och mötte mig. De ville gärna komma in. De tyckte nog att det var dags för lite mat, samt lite gemenskap i soffan. Och, på tal om djur så är det bra att det finns en del hundägare som ska gå samma runda, flera gånger om dagen, varje dag. Jag förstår inte vitsen i att gå samma runda jämt, men det är som sagt bra för oss som går där ibland. Det blir som en liten stig i snön. det blir lite primitiva små trappor över snövallarna, men absolut något man får leva med medan man är tacksam för att man inte hela tiden måste pulsa fram en ny väg. För visst blir det en och annan avvikelse från dessa hundstigar, ut i det orörda snötäcket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag hade en del saker att styra med, under min promenad. Det första stoppet blev i vassen, mellan småbåtshamnen och badplatsen. Badbryggorna låg uppe på land. De var nästan helt täckta av snö, och gav inte mycket intryck av att badsäsongen skulle vara i antågande. Däremot så fanns det några rör kvar i vattnet. De stack upp lite snett genom isen. De hade nog lämnats där i förhoppning om att de skulle klara vintern bra. Men så lär det inte bli. De som styr med det hela får hoppas att de finner rören över huvud taget när väl sommaren står för dörren.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 20 februari 2011 i fjäderlös tvåfoting

 

6 svar till “Tack, hundägare med dålig fantasi!

  1. Jessi

    20 februari 2011 at 12:00

    Fina bilder! Nu känns det ju som att jag oxå måste gå ut…

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      20 februari 2011 at 20:27

      …som jag brukar säga till William……”man måste ingenting”…..
      ….men, om man vill, och har möjlighet, så kan man ju göra det…
      🙂

       
  2. P.K

    20 februari 2011 at 18:34

    Minus 8 grader ? Ni har ju nästan högsommarvärme..annat är det här där det tydligen råder ny istid och ständig vinter numera..

    😦

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      20 februari 2011 at 20:28

      -8 trots sol, ska det ju vara. På natten är det snarare – 25.
      Hur som helst, så ska man väl fysa mera i -8, ute, än när man sedan kommer hem?
      🙂

       
  3. Quila o Ronja

    21 februari 2011 at 00:08

    Bra för dig, att det finns hundägare som går samma ronda varje dag. Hur kul kan det va, egentligen??? Näe, nya äventyr, det är vår melodi 🙂
    Fina bilder från din vik.
    /Susanne

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      23 februari 2011 at 10:31

      Har det inte varit tal om dvärgbandmasken på kennelklubben? (hundklubben kanske det heter)
      Det kanske är därför de går samma väg. Den är avmaksad….
      aha….

       

Kommentera

 
