RSS

“Ugnen gick varm!”

16 Feb

Jag tvättade ett förkläde en gång. Det krympte. Men, det blev bra för Småfotingarna att ha. Det var fortfarande väldigt stort för dem, när de vara små. Men nu är de större. Nu passar det Michelle, medan William, om han ska baka eller laga mat använder mitt grillförkläde. Och det får han så gärna göra. jag använder det inte så ofta, har jag märkt.
OLYMPUS DIGITAL CAMERANu är det ju så med tjejer i lagom ålder att det kanske inte alltid är funktionen som är det viktigaste, när man tar på sig ett förkläde. det ska sitta på ett snyggt sätt också. Man måste ha en spegel när man tar på sig sitt förkläde. Så, det kan ju vara förklaringen till att jag sällan har förkläde. Jag skulle inte klara av spegeltestet.

Ikväll är det Michelles och min tur att ordna med fika på bokbinderiet. Så, vi bakade lite bullar i lördags, mellan alla andra bak, och Williams pizza. ugnen gick varm den gångna helgen. (erkänn, “ugnen gick varm” var det roligaste du läst på hela den här veckan)
OLYMPUS DIGITAL CAMERADen ständigt återkommande frågan, när man bakar en lördag, och ska ordna fika på onsdagen är om bullarna står sig till onsdagen, eller om de ska frysas in. Förmodligen så är svaret lika självklart, som det inte är lika självklart att jag kommer ihåg att ta upp bullarna ur frysen, eller ens kommer ihåg att ta med dem när vi åker till Norrköping framåt kvällen. Sist så fick vi köpa bröd i Coop Konsum, som praktiskt nog ligger i närheten av bokbinderiet. Denna affär är också bra att ha, de gånger man glöm sitt snus, eller glömt att köpa snus. Det sistnämnda gäller väl kanske mera mig än det gäller Michelle.
Lika bra att jag tar fram bullarna nu, så att jag har en rimlig chans att få med mig upptinade bullar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedan ska jag nog bygga mig ett eget kärnkraftverk, lite lagom stort för att få plats i en garderob.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 16 februari 2011 i fjäderlös tvåfoting

 

10 svar till ““Ugnen gick varm!”

  1. Lairama

    16 februari 2011 at 09:45

    😀
    ”Ugnen gick varm” – den var bra!

    Visst är det konstigt att spegeln blir så viktig så tidigt i livet!? Undrar vad det beror på.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      16 februari 2011 at 10:26

      Tja, jag vet inte, men för mig blir den mindre och mindre viktig, ju längre in i livet man kommer…..eller i alla fall, mindre intressant att titta i…
      😀

       
  2. Quila o Ronja

    16 februari 2011 at 10:28

    Jaha, nu finns det bullar hemma hos dig också…..Bra att veta om 😉
    Sv. Tror jag säkert att du gör. Den bor ju inte så långt från dig.
    Ha en bra dag
    Susanne

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      16 februari 2011 at 10:37

      Du far ju bara förbi…..wrooom…..stannar ju aldrig….
      🙂

       
      • Quila o Ronja

        16 februari 2011 at 23:08

        Vänta du bara……ett, tu, tre, så hittar jag bromsen, precis utanför hos dig, hahaha 😉

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          17 februari 2011 at 17:43

          Jag kan bygga ett väggupp utanför, som man måste stanna för….av marmor…
          🙂

           
          • Quila o Ronja

            17 februari 2011 at 23:03

            Hahaha, jaa, gör det. Lite tungt att få på plats kanske ;D

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              19 februari 2011 at 13:35

              Tja, jag får väl tömma min skotkärra på vägen några gånger, så ska det nog mindska trafiken lite…
              😉

               
  3. Petra

    16 februari 2011 at 12:45

    Gott med bullar. Kan nästan känna doften av dom.
    Kram

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      17 februari 2011 at 17:43

      De fungerade bra på bokbinderiet, samt till en Småfoting, av de få som blev över…
      🙂

       

Kommentera

 
