RSS

Gummihandskar i julklapp!

08 Feb

Jag fick ett par nya gummihandskar av Michelle i julklapp. Mina gamla var hål i vartenda finger tror jag. Det ger ju kanske en viss vädring i dem, men fyller inte någon annan funktion.
OLYMPUS DIGITAL CAMERADe nya handskarna har jag när jag sågar marmor. De är bra, speciellt när vattnet är kallt. Men, det skyddar även lite mot eventuella vassa kanter. För det vill gärna bli lite vasst, när stenen är nyspräckt.

Sågklingan har små diamantkorn ingjutet i hårdmetallen. Det gör den extra lämplig till att såga, just sten med. Men, jag sågar inte gärna annan sten än kolmårdsmarmor. Det sliter för mycket på klingan. Tegel är också något som sliter mycket på klingan. Men, man kan såga någon enstaka tegelsten eller tegelpanna ibland, för att “skärpa” upp klingan liksom.

 
 

Kommentera

 
