RSS

Livet efter helgerna!

11 Jan

Innan jul fick jag en blomma, en amaryllis av en kund i verkstaden. Tvenne knoppar har slagit ut under mellandagarna och ståtar numera med två vita blomgrupper. Ja, jag kallar de väl för det, för jag vet inte vad som kallas blomma på dem. Jag skulle vilja påstå att OLYMPUS DIGITAL CAMERA         varje knopp innehåller, i de vanligaste fallen fyra blommor, men det är möjligt att dessa fyra anses som en blomma. Förra året så blev det 11 blommor, i två knoppar. Men, det var en annan amaryllis, som dessutom blommade om. Det som ansågs så svårt, att få den att blomma om. Men, amaryllis trivs hos mig. Den får inget vatten under vissa perioder, och det är precis så den ska skötas – tydligen.

Idag är det annars den första dagen, med OLYMPUS DIGITAL CAMERA         ett alvarligt försök till att återgå till vardagen. Småfotingarna är tillbaka i skolan, de krigiska scenerna på morgonen är avklarade. Frukost med välbehövligt kaffe är avklarat. Det är möjligen en kasse värktabletter i kombination med någon bedövningsmedel som fattas. Fast, det skulle kanske ge nya symptom på “efterhelgslabiliteten”. Nej, det är nog en mortel som möjligen står på kö efter att ett par äggkoppar och en och annan ljusstake är tillverkad. Och när man tänker så, då blir det mera en veckoplanering, snarare än en förestående, omedelbar framtid.

Jag hade en idé om att försöka komma åt ett block med marmor här utanför. Men, parkeringen har flyttat in på gräsmattan där jag förvarar min sten. En stor vall ligger på min sten. Hur gick det till?

Nej, det får allt bli lite arbete med det jag har inne, än så länge. Kanske att man kan gräva fram lite marmor, framåt maj.

 
 

Kommentera

 
