RSS

Fars dag i soffan!

15 Nov

William var hos sin mormor och morfar i helgen. Jag själv var på bridgefest i lördags och Michelle spenderade lördagen hos Urfotingen där hon gjorde julgranskarameller. Men på kvällen så kom hon till oss på festen, och åt efterrätt.
Detta innebar att det bara var Michelle hemma när det sedan var söndag morgon, och samtidigt, Fars dag.
Michelle sa åt mig att jag inte fick komma in i köket. Hon frågade ibland om var vissa saker fanns, men hon tycktes till sist hitta det hon letade efter. Jag kunde ju inte visa var det fanns saker. Jag fick ju inte komma ut i köket.
Efter en viss tid, och någon långfilm senare så kom hon in med frukost. Chokladbollar! En lite lagom söt frukost, när man kvällen innan varit på fest.

Det blev visst tre långfilmer i soffan till sist, innan det var dags för den nybörjarkurs i bridge som jag och en till håller i. Jag såg bland annat en koreansk film på TV7, eller om det var på Showtime eller någon annan kanal som man normalt inte ser på. Det måste ha varit en hård fest, eftersom att man ser på koreansk film. Något konstigt måste ha slunkit ner. Detta var långt ifrån normalt.
Efter att jag fått en lagom dos med chokladbollar så föreslog jag lite normalare frukost. Jag visste inte om jag vågade se hur det såg ut på köksbordet. Och det var väl lite av en befogad tanke. Samtliga ingredienser till chokladbollar fanns på plats på bordet.
Michelle hade föresten också gjort ett fars dagskort.
Jag blev ånyo förpassad till soffan för mera film då Michelle sa att hon skulle göra frukost åt mig också. Det blev ett par smaskiga mackor med kokt ägg, köttbullar, leverpastej och ost på. En kopp kaffe att skölja ner med.
Själv så hade hon redan ätit frukost sa hon. ”Det gjorde jag under tiden som jag fixade till kaffet, och mackorna
Lite senare så var det alltså dags att plocka bort lite saker från bordet. Lite leverpastej, smörgåsmargarin och äggskal hade tillkommit. Men numera är detta historia. Det är bortröjt nu.
 
1 kommentar

Publicerat av på 15 november 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

Ett svar till “Fars dag i soffan!

  1. mamasoul

    20 november 2010 at 08:36

    Det var gulligt gjort av din dotter tycker jag!
    😉

     

Kommentera

 
