RSS

Hallogen-Taxi!

29 Okt

Nu räcker det.
Nu har jag varit hemma med min förkylning i över en vecka. Inte fan blir det mycket bättre av det.
Jag tror i och för sig inte att marmordammet är till fördel, när det gäller att bli helt frisk. Men, å andra sidan, så kan man ju inte gå i ett vanligt köpcentrum heller. Det finns nämligen parfymaffärer där. Dessa är olidliga när man när förkyld. Inte för att ag kanske går in i dem, men det räcker med att gå förbi.
Det är i alla fall ingen mening med att vara sjuk. Som idag. Då började det med att jag skjutsade Småfotingarna till skolan. Sedan blev et en tur, ”runtBråviken. Ja, en lite nätt tur, in till Norrköping, ner till Söderköping, över med färjan till Säter och hem via Gruvstugan.
Michelle, och väl kanske William också ska hämtas efter skolan. De ska göra sig i ordning för kvällens Halloween-disco. Sedan ska de skjutsas dit också, och förmodligen även hämtas. Jag föreslog dem att de skulle gå vägen förbi kyrkan hem (som om det fann någon annan väg att välja på) och gena över kyrkogården. Det passar väl bra med ett gäng med monster, häxor och vampyrer som springer genom kyrkogården? Men, jag misstänker att det blir jag som får agera taxi.

Jag hade en idé om att klä ut mig till Jultomte och gå till Fritidsgården som är platsen för discot. ”Ho, ho, jag hörde att det var julfest här?” eller något i den stilen. Men, min förkylning har tappat ur mig på inspiration. Att jag ens sitter här och skriver får ses som ett stort framsteg med den biten. Inspirationen är viktig. Det är den som gör att man inte surar ihop. Vad gör väl då några droppar ur näsan, bara man har sin inspirationsförmåga.

Jag har verkligen försökt at bli av med förkylningen. Jag har till och med försökt att ge bort den. Småfotingarna tycks inte vilja ha den av mig , och Urfotingen har sin egen. Hon tog liksom ett skott av min förkylning, som hon sedan odlade vidare, till att blomma ut för fullt. Detta föranleder mig att, mellan det att jag hämtar Småfotingar, och skjutsar desamma till disco, så får jag skjutsa Urfoting till Vårdcentralen. Ja, hon ska väl hämtas där också, får man anta. Men det kanske kan kombineras med att skjutsa Småfotingarna till discot.

Jag räknar med att vara fri från bil vid 19:30 ikväll. Me då jävlar ska jag smitta ner en ölburk, mun mot….äh….alluminium. Eller, jag tar nog ett glas. Det är godast.

Varför jag åkte runt Bråviken? Tja, den historian tillhör en annan av mina bloggar. Och den är köad som nummer 80 ungefär. Du hinner glömma det innan det är skrivet om.

Det märks förresten på Sandviksbryggan att det åter har blivit lite varmare ute. Någon har inte bara tagit av sig långkalsongerna, han har även tagit av sig sina korta.
Jag är tacksam för att det är lite över frysgradersstrecket på termometern. Jag har nämligen ingen fungerande kupéfläkt i bilen. En sådan underlättar mycket vid körning i kall väderlek, samt när rutan skall avisas på morgonen.
Ser du förresten den våta fläcken på bryggan, under kalsongerna? Det an vara att en liten olycka varit framme också, och att, för att slippa bli förfrusen inför nästa olycka, så kan de använda underkläderna rent av lämnats, som en trasig satellit, som lämnats att sväva runt i rymden. Eller, vad gör en sattelit i rymden? Svävar, flyger eller bar
Jag är i alla fall i färd att byta fläkt i bilen i slutet av nästa vecka. Så tills dess är den en oeffektiv tolvvolts fläkt från Jula som får se till att man, liggande kan ta sig fram och tillbaka till skola, Vårdcentral och andra ställen som behöver min närvaro av en eller annan anledning.

 
 

Kommentera

 
