RSS

urkramad choklad!

04 Aug

Det blev en del trevliga matstunder i helgen. Bl.a. så gjorde jag en jordgubbsmousse, som jag vispade till oigenkännlighet. Jag kramade ur all choklad ur den, vispade lite till, för att sedan hälla upp allt i ett par skålar.

På tal om skål, så blev det lite dessertvin också. Kanske inte så mycket som man hade tänkt sig från början, men å andra sidan så blev man mätt av det andra man åt. Och det kanske är lika bra det, att man inte äter sig mätt på desserten.

När jag, via lite sand, vatten och lite andra medikamenter hade smält ner det till en glasmassa, blåst glaset till en skål på fot, så var det dags att lägga ner den massa som blivit kvar, när chokladen separerats från jordgubbarna. När detta var klart så tog jag min choklad, som alltså var pressad ur moussen, och lade den ovanpå.

OK, barn, testa inte det här hemma. Det krävs proffs för at utföra dåd av denna dimension.

Ja, vist ja. Glömde ju, ”tro´t om du vill

 
1 kommentar

Publicerat av på 04 augusti 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

Ett svar till “urkramad choklad!

  1. plockepin

    05 augusti 2010 at 19:42

    Gott va det i alla fall 😉

     

Kommentera

 
