RSS

Same säljer renskav, vid E4!

04 Aug

Fördelen med att vara ensam hemma, alltså utan barnen några veckor är att man kan laga mat, som blir över, till matlådor. Dessa matlådor är bra att ha, när man jobbar.
Men, gör man mycket mat när man är ensam hemma? Nej. Man gör det ibland, men inte tillräckligt ofta. Det blir mackor eller så tar man sina matlådor, som man alltså gjorde till den dagen då barnen är hemma. I värsta fall, och då talar jag generellt sätt bland folk så blir det olika typer av hämtmat. McDonalds, pizza, kebab eller den där samen som står och säljer renskav vid vägkanten av E4.

 

Märkligt nog så sitter det en fluga på dataskärmen just nu. Jag tänkte nämligen skriva om flugor här igen. De flugor som jag avlivade för en tid sedan. Det var nämligen samma dag som jag stekte lite fisk i ugnen. Ja, en skvätt pommes frites blev det också.

 

Man kan ju kanske anse, om man funderar lite på det att det kunde vara olämpligt att göra god mat, samma dag som man går i klinch med ett gäng flugor. Men tänk så här istället, att om dessa flugor inte var likviderade, så kunde det ju tänkas att de gjorde ett terrordåd, i form av att attackera min mat. Så, här talar vi om ett krig, som hyser sitt berättigande, lika gott som korfararna, och deras korståg, i Guds och ridderlighetens namn.
Fast, det kan uppfattas som nonsens. Att sticka en fluga med ett svärd, det är ridderliga bedrifter, som borde ha större plats i historieböckerna än mycket annat.

 

Jag fick föresten en ny favorit bland såser, eller om det ny var bland smaker. Jag hade nämligen rosépepparsås till min sprödbakade torskfilé och mina pommes frites. Det var en himla lyckad kombination.

Samen med renskav var en bluff. Det var en vanlig tysk turist, som gått från Ugandas medelpunkt, och var på väg till Kolahalvön. Vanligt skoskav, med andra ord.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 04 augusti 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Same säljer renskav, vid E4!

  1. mamasoul

    04 augusti 2010 at 20:36

    Som svar på din fråga… Javisst – matlådor kan man göra när man inte har barnen hemma 😉

     
  2. Lena

    04 augusti 2010 at 22:20

    Man tager vad man haver.

     

Kommentera

 
