RSS

Inte lätt att gömma glass!

25 Jul

Bara för att det har regnat nu i två dagar så kanske man inte behöver summera sommaren. Men, den har inneburit en del tid, med var och en av Småfotingarna. Den ena har varit hos mormor och morfar medan den andra har varit hemma. Sedan har de bytt plats. Detta har skett i ett par omgångar under sommaren. Och att göra på det viset tror jag är bra för alla inblandade, från morföräldrar, via Småfotingarna till Fjäderlösa Tvåfotingar.
Men än är ju inte sommaren slut. Inte ens sommarlovet. Det är fyra veckor kvar till Småfotingarna börjar skolan igen. Men dessa fyra veckor spenderar Småfotingarna hos sin mamma, Exfotingen. Detta lämnar mig själv, med mina två katter en tid framöver. Idag är den första dagen i total tystnad. Ja, bortsett från ett par matglada, hungriga katter som jamar och vill, ömsom ha mat ömsom vill ut. Sedan finns det ju en TV också, som kanske kommer att användas på ett lite annat sätt än den har gjort den senaste tiden med Nintendo Wii och liknande applikationsföremål. (Googla på det ordet, om du törs)

 

När William är ensam Småfoting hemma så bukar han, när han inte tjatar om att få spela, eller sitta vid datorn eller liknande pyssla en del, både i köket som med sina växter. En sak gör han speciellt gärna. Och det är att tillreda en skål med glass. Ja, det blir alltså två skålar, för pappa ska ju ha en också. Det är han som gör i ordning det och serverar.

 

Har du föresten tänk på hur svårt det är att gömma glass. Det är liksom inte tillräckligt med plats i en frys, och övriga platser ger en något för drickbar glass, i smält form.
Nåja, vill man ha restriktioner för glassätande så får man nog se till att inte ha mera glass hemma, än man vill ska gå åt. Detta påminner mig om att jag nu har glass hemma, som faktiskt inte behöver gömmas alls. Jag kanske rent av kan äta upp den själv. Jag har ju trots allt fyra veckor på mig.
 

Kommentera

 
