RSS

Varför inte City Gross i Kolmården?

08 Jul

Har du tänkt på att man ska stå med ansiktet riktat i färdriktningen när man åker rulltrappa.
Om man åker bakåt så kan man, om man inte ser sig för, vilket man ju inte gör då snubbla när rulltrappan tar slut.
Igår var William och jag ute och for lite, genom Östergötland. Vi gjorde ingen tätortssafarie denna gång, men lite annat hann vi med.
Bl.a. så var vi på Mobilia köpcenter i Mantorp. Det är en våning med City Gross och en våning med affärer utan kunder. I alla fall så fanns det inga kunder där igår. Och, en annan gång när jag var i Mantorp så hade jag svårigheter att hitta en vanlig affär, typ COOP Konsum eller ICA. Nu förstår jag varför. Det kan inte finnas mycket utrymme för andra affärer med tanke på City Gross storlek. De måste väl suga upp alla kunder, i hela Mantorp. Fast, nu är väl i och för sig inte Mantorp större än Kolmården med dess tätorter Krokek och Strömsfors. Så, teoretiskt sett så borde vi ha ett minst lika stort City Gross här hos oss. Fast, det har vi ju inte?
Jag vände mig om i rulltrappan. Jag skulle ta en bild av William som åkte efter mig. Då tog rulltrappan slut. Jag halkade till, och fick en lagom suddig bild av den andra rulltrappan, den som gick åt andra hållet.

Vi tänkte se om det fanns några shorts till William, som han kunde ha på sig under sommaren. Men det fanns bara shorts för vuxna. En brist i ett modernt köpcentrum. Det anser i alla fall jag.
Vi fick i alla fall se oss om lite, både i, utanför och under City Gross. För det är mera City Gross än ett köpcentrum, om du av någon anledning skulle få för dig att fråga mig om den saken.

William fick fortsätta utan nya shorts. Jag fick fortsätta med plånboken intakt. Alla malar hade kvar sina utrymmen i facken som skall innehålla div. sedlar, mynt och andra värdefulla saker, som man inte har någon nytta av, förrän man har gjort sig av med dem.

Vi gjorde en del pauser. Bl.a. i Öjebro. Vad vi gjorde där får bli en hemlighet. Annars kanske tanten med hunden, som trodde att vi tänkte stjäla hennes jycke googlar på detta och anmäler oss för vårdslöshet med vetefält.
 
 

2 svar till “Varför inte City Gross i Kolmården?

  1. plockepin

    09 juli 2010 at 08:56

    Det var väl tur du inte dratta på bakänden där i rulltrappan 😉

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    26 juli 2010 at 12:15

    Nja, det var inte så farligt. Jag var ju liksokm nere, när det hände.
    😀

     

Kommentera

 
