RSS

Tomten, bortbytt, mot en skrattmås!

01 Jul

Det blir lite sena kvällar, och onödigt sena morgnar nu när det är sommarlov. Men, varför ska jag anpassa mig till sommarlovets stressande sömnbegär?
Det tycks vara något speciellt över sommaren. Barnen har fått läxa att sova bort så mycket av dagen som det bara är möjligt. Speciellt om de snart ska börja någon klass i högstadiet, eller rent av i gymnasiet. ”Sov nu bort dagen. Se inte vad som händer runt omkring dig, utomhus. Var bara vaken mitt i natten, så att du inget ser av världen, som den ter sig i dagsljus”

Ja gjorde en ny modell av klocka i tisdags. Bilden blev lite knepig, men den ser ut, lite som tidigare modeller, men den är mera rak i sin linje, längs sida.
Ja, titta på bilden – så förstår du nog ingenting av vad jag menar. Se den i verkligheten. Likadant där. Det begrips inte ett dugg. Endast Tomten är vaken. Vem ligger, om inte en skrattmås på taken. Ja, den förmodade Tomten, på loftet har alltså bytt plats med en skrattmås. Lika svårtolkat det, inte sant?
Idag åker Michelle till mormor och morfar. William blir kvar hemma, och får sådeles ta hand om vattningen själv. Det gör han så bra. 500 liter vatten om dagen, per kruka. Eller, jag vet inte. Jag har inte så stor koll på vilka krukor som ska ha, hur mycket vatten. Han har säkert bättre koll.
 

Kommentera

 
