RSS

Facebook nedlagt, av Fjäderlös Tvåfoting!

14 Jun

Efter skolavslutning, bank- och biblioteksbesök så blev det lite snabb och billig lunch på Maxi, Norrköping. Torsdagen var inget undantag, det krävdes mat även då.
Numera så är det inte så svårt att låta Maxi´s korv med bröd få konkurrera ut McDonalds lika färdigtuggade mat. För det är det ju, färdigtuggad mat. Jag tror att den maten inte alls behöver vara så överdrivet onyttig, om man bara lär sig att tugga hamburgarna, lika mycket som man tuggar på en köttbit.
Fyra korv och två mellanstora läsk blev dagens lunch denna dag, denna torsdag som alltså skulle föreställa brytpunkten, rent akademiskt mellan vår och sommar.

Nu vet jag inte om det hade med frekvensen i tuggandet att göra, men jag fick för mig att lägga ner det där med Facebook på obestämd framtid. Det kändes helt enkelt så att det var dags att sluta skriva flams på Facebook. Jag kan ju flamsa lika bra här på bloggen.
Obestämd framtid ja. Det är väl praktiskt att skriva så. Det betyder att jag inte behöver använda Facebook på flera år. Jag kan även ta upp det igen, redan ikväll. Fast, det får bli sent i så fall, för det är ju bridge ikväll. Då Facebockar man sig inte.

Jag antar att Fjäderlös Tvåfoting tagit överhanden och helt enkelt kvävt mitt rätta namn. Fjäderlös Tvåfoting kanske kan tillåta en viss Facebookanda, men då under lite kontrollerande former. Fan, det går ju inte ens att använda ordet Facebook, som verb. Facebockande, Facebocka eller andra obegripliga böjningar fungerar inte i en Fjäderlös värld.
Bäst av allt, jag får inga mail från Facebook, om inlägg, kommentarer och liknande. Dessa har jag inaktiverat. Fast, visst kommer man kanske att sakna pokerspelet. Det får man väl, äh, hitta nya kanaler att praktisera det via. (Låter farligt)

 
 

4 svar till “Facebook nedlagt, av Fjäderlös Tvåfoting!

  1. plockepin

    14 juni 2010 at 22:55

    Hm, kommer sakna dina roliga inlägg på facebook ju…. Ja ja, det finns andra medier 😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      15 juni 2010 at 08:39

      Jo, det finns ju det. Och, vem vet, det kanske dyker upp några nya medier, eller rent av medium som kan tala med de döda Facebookanvändarna.
      😀

      På tal om det så håller visst danskarna på att uppfinna ett bridgebord som blandar, ger och håller reda på i vilken ordning man spelar korten. Bara att spela på.
      😮

       
  2. P.K

    19 juni 2010 at 10:18

    Lite varningskänsla kanske, om du tycker att ”fjäderlös” blivit den delen av dig som har kommandot..eller är det kanske så att du känner dig ”mer uppskattad” som FT än den du är IRL ?

    Pseudonymer på nätet är nog så bra..men inte ska man förlora det rätta jaget för en figur som är skräddarsydd för att passa till en viss form av underhållning..

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      19 juni 2010 at 12:19

      Nej, nu tror jag att vi har analyserat det hela lite för mycket. Det är Facebook jag, kanske inte vänder mig mot, snarare ifrån. Inte någon fjäderlös Tvåfoting, eller dess husse.
      😀

       

Kommentera

 
