RSS

”Handikappade får kalla handen”

27 Maj

Jag skrev förut på Facebook att jag hade bytt från vinterdäck till sommardäck. Jag fick några kommentarer om det. Någon av dessa kommentarer talade om en bil. Det är tydligen så att vinterdäck är väldigt förknippat med bilar. Jag skrev inget om att det handlade om en bil.
Michelle skulle hjälpa mig med däcken. Eller hjulen. Man byter väl jul, inte däck. Däcken är ju en del av hjulen.
I alla fall, så är jag tvungen att ha släpkärran i helgen. Den har jag inte använt sedan i vintras. Ja, jag kanske inte ens använde den då, och om sanningen ska fram så kanske jag har använt den, fast på ett lite olagligt sätt. Jag minns inte riktigt om jag har använt den med vinterhjulen på, efter att de skulle ha varit bytt. Man får så dåligt minne, just i skarven mellan vinter- och sommarväglag.

Jag har haft en trasig tvättmaskin, och en trasig frysbox utanför huset ett tag. I det läget vill man ju inte ha ett gammalt kylskåp, en gammal mikrovågsugn och ett gammalt frysskåp på veranda, utanför marmorverkstaden. Man vi kanske, och då talar jag rent generellt för oss människor bli av med frysboxen och tvättmaskinen, innan man får nya saker att göra sig av med. Så, numera så är frysboxen och tvättmaskinen på släpkärran, som alltså är tämligen laglig i sin sommarskrud.
Michelle kanske kunde intressera sig för att skruva något. Visst vore det väl bra med en bilmekaniker eller liknande här hemma. Inte bara datateknikämnen och musikanter. Hon visade fint handlag med domkraft, fälgkors och myggor som satte sig på min rygg. Ja, jag är inte säker på att myggorna håller med. Och, jag kanske ska klargöra att det alltså inte handlade om att dunka till farsan i ryggen med ett fälgkors, bara för att det satt en mygga där.

Anledningen till att jag fick en massa saker på verandan utanför marmorverkstaden var att jag råkade tala om att jag gärna tog det lilla frysskåpet som skulle slängas eftersom att jag inte hade en fungerande frys hemma. Det kunde vara bra att ha, till dess att man kan köpa ett större, nyare frysskåp. Detta resulterade alltså i att jag fick det på verandan, tillsammans med ett kylskåp och en mikrovågsugn. Lite opraktiskt att ha där, speciellt som det blockerar handikapprampen. Så en rullstolsburen får kalla handen, om den vill komma in och se på saker i kolmårdsmarmor.
(”Kalla handen”! Fattade du? Kul va)
 
 

14 svar till “”Handikappade får kalla handen”

  1. Tigris

    28 maj 2010 at 09:39

    Var glad Fjäderlös att du har Michelle som orka…menar vill ta hand om dig och vara till hjälp!
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 maj 2010 at 13:24

      Det spelar ingen roll om man häller i en liter i ett kärl. Inte om någon häller ut 2 liter samtidigt, från samma kärl.

       
      • Tigris

        30 maj 2010 at 13:58

        ?

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          02 juni 2010 at 11:24

          Undrar vad jag menade där?
          Men, om man hjälper till men gör mera onytta än nytta så är det väl nåt sådant jag hade tänkt…tror jag..

          :@D

           
          • Tigris

            03 juni 2010 at 09:25

            Doktorn har tröstat mig och säger att den tröghet i hjärnan jag upplever samt seniliteten jag och de mina också upplever ( med mig alltså, seriöst … som dottern säger!) beror på min ryggsmärta … är du med? Nåja, klart man inte kan skylla allt på annat men … lite? 🙂

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              03 juni 2010 at 10:41

              Tja, om minnet har halkat ner i ryggen, så förstår jag att det kan bli lite avigt att minnas vissa saker.
              🙂

               
  2. Alexandra

    28 maj 2010 at 10:34

    Hahah. Kalla handen. 🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 maj 2010 at 13:24

      Åh, i alla fall en som fattade skämtet….
      😀

       
      • Tigris

        30 maj 2010 at 13:59

        Jag förstod skämtet med, faktiskt, … seriöst alltså!
        🙂

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          02 juni 2010 at 11:25

          Nja, så himla seriöst var det väl inte menat..
          …men, sent ska sy…..eller nåt…
          😀

           
  3. Margaretha

    28 maj 2010 at 22:22

    så kul att du hälsade på hos mig – har inte sett dig på Facebook men du kanske har ett annat namn där förstås

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 maj 2010 at 13:25

      Same ol´….same ol´……
      Samma mailadress i alla fall…..som du ju redan har märkt
      🙂

       

Kommentera

 
