RSS

”Så länge man lever får man inte lägga sig ner och dö”

25 Maj

Det är väl ca. 4 kilometer till Michelles skola, hemifrån. Det är en hel del uppförsbacke. Inget avstånd att cykla direkt. Och igår när Michelles klass skulle på cykelutflykt så tog vi helt enkelt cykeln i bilen, och körde till skolan, som vanligt. Detta är bara en del i vad som är lite av ”Silly season” i skolans värld. Ja, o du har, eller har haft barn i låg- och mellanstadieåldern så kanske du vet vad jag menar. Vi har ju avklarat en del saker redan. Förutom att måndag är en dag för bridge, onsdag bokbinderi och fredag är dagen då Michelle dansar så ska vi lägga till Michelles dansuppvisning i Hörsalen, Norrköping för någon vecka sedan, fritakörens cirkusmusikal i torsdags, dans igen i fredags och alltså cykelutflykt igår. Idag hade jag missat att de skulle ha en ny musikal med tvåorna på kvällen. Samma dag fick de läxa. Michelle ville ha med sig en kompis hem, så att de, kom de väl på vart efter kunde göra läxorna ihop. Och som tur var så var jag ganska så tidigt på plats. De gjorde sådeles sina läxor, medan jag gjorde pannkaka. Vi åt, de gjorde mera läxa innan det ånyo bar iväg till skolan, och Uttersbergshallen för deras framträdande för dagen.
I morgon så ska Williams klass ha någon form av visning av Vikingautställning. Fredag har de grillkväll hemma hos en pojke i Michelles klass. Det gör att man väl lär sova på torsdag kväll, om man nu inte har missat något där. Och det har jag säkert.

Alltså, i allt detta så ska man plantera in en idé om förträffligheten i att göra sina läxor Man ska jobba för brödfödan också, samt roa sig och barnen på helgen innan man ger sig hem och klipper gräset. Inte konstigt att mina krukväxter har bestämt sig att leva sitt eget liv, eller om det nu är död.
Jag ansåg det att det var lika bra att anmäla sig som frivillig, när Williams klasslärare vädjade till föräldrarna om skjuts för eleverna till Wild Kids stugorna ute i skogen. Det är dagen innan de ska på en annan utflykt. Så, man kanske skulle ägna hela helgerna som kommer åt att steka pannkakor, så att det räcker de närmsta veckorna. Jag funderar även på att investera i en bakmaskin som kan förse oss med bröd till matsäcken.

Låter det bittert? Så länge man lever får man inte lägga sig ner och dö. Då kommer man inte upp igen. Vila får man göra när man blir gammal, heter det ju i ett försök till någon form av talesättslogik. Så, det är bara att köra på. Hittills så tycker jag att jag har lyckats rätt så bra med att göra matsäck, se utställningar och fodrat katter med strömming. Men fredagens grillkväll kanske ligger lite löst. Jag har inte bestämt om jag ska ta konflikten med en sur andraklassare genom att stanna hemma, eller om man ska sitta med armarna i kors i ett par timmar och sura över att man inte får se Rapport, tömma sina bilder i kameran eller klippa gräs i regnet.

 
 

16 svar till “”Så länge man lever får man inte lägga sig ner och dö”

  1. Alexandra

    25 maj 2010 at 22:20

    Ja, det är nog så, det är bara att köra på. Och njuta på vägen. 🙂

     
  2. P.K

    26 maj 2010 at 08:35

    Känner du dig stressad, Fjäderlös ?

    :/

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      27 maj 2010 at 20:45

      Nja, jag brukar väl inte stressa upp mig i onödan. Det är väl snarare så att om det blir för mycke så kn mn tapp i engagemang, vilket väl egentligen är lita av motsatsen.
      🙂

       
  3. Tigris

    28 maj 2010 at 09:34

    FT, snart tänker du: vart tog mina ”små” vägen? Behöver de mig inte längre? När det är som intensivast känns det som det aldrig tar slut … och sen, sen bestämmer de själva och du får spela bl.a bridge varje kväll om du vill!
    🙂

     
  4. Anne-Sofie

    28 maj 2010 at 12:30

    ”Barnaåren” är stentuffa, inget tu tal om den saken, men ett tu tre så är barnen stora och du blir helt överflödig…hihihi:-)

     
    • Tigris

      28 maj 2010 at 14:26

      Men Ann-Sofie! Nu blir fjäderlöse inte glad … tänk på att det är fredag och inte vinner han några öl på tävlingar! 😉

       
      • Fjäderlös Tvåfoting

        30 maj 2010 at 13:22

        Riggade tävlingar är det värsta jag vet.
        Men du, hur gör man för att ”köpa” en tävling. Vad kostar det?

         
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 maj 2010 at 13:21

      Ha, den dag jag blir överflödig, så får jag väl börja blogga…..
      ?-)

       
      • Tigris

        30 maj 2010 at 13:56

        Idag är det Morsdag, i november är det din dag dvs Farsdag och då tycker jag du skall önska dig rejält med … öl!
        🙂
        Och en fjäderlös blir aldrig överflödig ;.) !!

         
  5. Fjäderlös Tvåfoting

    02 juni 2010 at 11:21

    Ska man behöva vänta till november, för en öl?

     
    • Tigris

      02 juni 2010 at 17:51

      Skall jag tolka din kommentar som ”ja, jag deltar”? Eller vill du slippa min blogg (=fängelse)? Mig som bloggare (Örnnästet)? För ngt annat kan du ju inte mena… alltså…. ?
      Läxa: deltar du måste du skriva att du deltar, OK? 😉

       

Kommentera

 
