RSS

Analog kompass!

08 Maj

Nu har vi en analog kompass. Men vädret är så att säga lite mera anpassat för digital verksamhet. (Fjäderlös Tvåfoting, direkt från mobilen, via MMS)

 
 

13 svar till “Analog kompass!

  1. Linda

    08 maj 2010 at 20:50

    Analog. Digital. Jag slår vad om att jag går vilse ändå! 🙂

     
  2. Alexandra

    09 maj 2010 at 09:32

    Det är någonting med de analoga som jag gillar. Kanske påminner det mig om scouterna och min pappa. Jag får en fin känsla när jag tänker på det i alla fall. 🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      09 maj 2010 at 14:01

      De finns kvar i alla fall, det är väl huvudsaken. Knallpulverpistoler verkar, även om jag fått andra uppgifter vara på utgåeende.
      🙂

       
  3. Tigris

    09 maj 2010 at 10:41

    Likadan fick jag för några år sedan … för jag önskade mgi en sådan, jag som gillar att gå i skogen men lätt irrar bort mig 🙂 ! Tycker dock att … med eller utan är det nästan lika!

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      09 maj 2010 at 14:03

      Jag kanske ska klargöra för alla, som tror att jag hittar hem med hjälp av denna kopass att jag oftast har en eller två GPS med mig, samt att jag nog hittar hem i alla fall. Men, ibland vill man ta ut en väderstrecksriktning. Då är denna kompass bra. Man kan inte stå stilla med en GPS, då snurrar den liksom bara.
      Så ligger det till, för den som tror sig gå vilse, med eller utan kompis, kompas eller GPS.
      🙂

       
      • Tigris

        10 maj 2010 at 12:46

        Jag tror mig inte gå vilse … jag GÅR VILSE. Jag skulle t.o.m kunna gå vilse i vår trädgård!
        ;- ) 😉 😉

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          10 maj 2010 at 13:44

          Jag också, för jag vet ju inte var den är.
          ;-D

          Någon ny tävling på gång??
          🙂

           
          • Tigris

            10 maj 2010 at 14:25

            Ja, men det är en intern variant: en mellan mina båda hjärnhalvor!
            🙂

             

Kommentera

 
