RSS

Jag är nog allt, både listig och stark!

02 Maj

William är ju inte den som glatt ber pappa om att få gå en kilometer med konstant stigning, över stock och sten. Han är heller inte den som tackar ja till att följa med, om man skulle komma med den typen av förslag. Här krävs alltså, inte bara kraft för att orka med det hela, det krävs lite list också. Annars får man inte med sig honom upp på höjden, ovanför Djupvik.

Michelle hade fått ett telefonsamtal från en kompis. Hon skulle till henne och leka. Annars så hade jag väl planer på att lura med mig båda Småfotingarna ner, förbi Kvarsebo, åt Djupvikshållet. Vi skjutsade sådeles Michelle till hennes kompis. Det var bra att hon ringde, för då fick vi lite fart på sysslorna på morgonen. Frukosten har annars en tendens till att bli onödigt sen på söndagarna. Men lite stekta köttbullar och några vändstekta ägg hann vi allt med innan vi begav oss ut i dagen.
Jag frågade William om vi inte kunde åka en sväng i Safarieparken, vid Gruvstugan. Och det ville han gärna. Det var inte alls lika mycket folk idag, som det var igår, när det var säsongspremiär och ståtlig invigning av den nya entrén. Så det gick rätt så smidigt, både att ta sig in i Safarieparken, som att stanna till lite då och då för att se på djuren. En bil bakom hade visserligen så bråttom att komma ut, att den tutade en gång för att den tyckte att vi körde för sakta. Varför ger man sig in då, om man har så brått ut.

Så gick det alltså till, när jag fick med mig William upp på höjden, ovanför Djupvik. Vi tog en sväng till Safarieparken, men åkte sedan inte hem. Vi fortsatte ner, förbi Säters färjeläge, ner genom Kvarsebo och runt bort till Djupvik. Där gick vi ur bilen. William var inte så förtjust i att gå, men följde lite protesterande med. Hade han vetet vad som egentigen väntade så kanske han hade satt sig på en stubbe, och väntat tills jag kom tillbaka. Men väl uppe så tycktes han trivas rätt så bra ändå. Och ner, ja det kommer man ju alltid, som det ju så logiskt heter.
Vi var rätt så svettiga efter vår promenad. Det var nyttigt för oss. Bra motion. Det behövde vi. Vi hade visserligen gått en promenad på Valborgsmässoaftonen, och en hel dag i Kolmårdens Djurpark igår på första maj. Men en sväng till, det skadar inte.
 
 

2 svar till “Jag är nog allt, både listig och stark!

  1. Alexandra

    02 maj 2010 at 16:51

    Härliga promenader är alltid välgörande. 🙂

    Kolmårdens Djurpark verkar vara riktigt mysig. Kanske skulle ta mig dit. 🙂

    Tack för dina kommentarer under veckan. Jag har verkligen behövt lite pepp. Hoppas att veckan som kommer blir lite lugnare. 🙂

    Ha en härlig söndag!

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    07 maj 2010 at 13:01

    Ja Kolmården är fint, med eller utan djurparksbesök. Välkommen!
    🙂

     

Kommentera

 
