RSS

Festligt värre!

22 Apr

Det var inte bara i måndags som det var bridge. Det var bridge även i tisdags. Men innan jag for iväg till bridgen i tisdags så blev jag firad av Michelle, William och av Urfotingen. Urfotingen hade bakat bullar, samt en sockerkaka som hon hade med hem till oss. Michelle hade gjort ett gratulationskort som jag fick av henne och som låg på min tallrik.

Michelle ordnade med dukningen, samt lade upp bullarna på ett fat. Hon kokade kaffe samt serverade bullar, kaffe samt sockerkaka. William, som hade gått hem från skolan, p.g.a. dålig mage hade plötsligt mycket god aptit. Det är en märklig magåkomma som han har. Michelle har också haft ont i magen en tid. För henne verkar det bra nu. Men det tycks inte ha med vad man äter att göra, för det blir varken bättre eller sämre av olika kost.
Själv har jag också känt mig lite ”gurglig” i magen, utan att vare sig må illa eller ha ont i magen. Jag har accepterat det som en del av min yoghurtskada som jag dragits med till och från de senaste åren. Inget som inte Milcona vaniljyoghurt kan råda bot på.

Jag hade som plan, innan jag fick se att det skulle bli bullar och sockerkaka att jag skulle köpa en enkel glasstårta som räcker gott tillfyra personer. Detta gjorde jag i alla fall. Det blev som jag trodde, alldeles lagom mycket. Kanske inte att alla Småfotingar håller med om att det skulle blivit för mycket av det goda, om det hade funnits mera glasstårta.

Det gick undan också, att duka fram och komma igång med firandet. Jag ville ju äta några mackor först, för att klara av kvällens övningar, men det gick inte så bra. Jag fick i mig en macka, men att få i Småfotingarna det samma, med sockerkaka, bullar och glass på bordet, det gick ju inte.
 

Kommentera

 
