RSS

Ammande amaryllis!

22 Apr

Nu har det hänt lite mera med min amaryllis. I måndags så hade den växt upp till grannens flaggstång och fått en fiskmås som satt på knoppen där, att rodna.
Nu är jag ifatt med mina inlägg om hur det går för amaryllisen. Vad jag inte minns är om någon vattnat den, eller om den växer så in i helvete, ändå.
När det väl blommat över så kanske man skulle dokumentera dess förfall också. Förresten så blir det ju en avkomma också. Den växer lite försynt vid sidan om den stora löken. De små tycks trivas intill lökarna. Hm, inte visste jag att amaryllisbebisar ammade?

 
 
4 kommentarer

Publicerat av på 22 april 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Ammande amaryllis!

  1. P.K

    22 april 2010 at 13:21

    Navelsträngen är väl inte avklippt, gissar jag..

    🙂

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    22 april 2010 at 15:29

    Jaha, när ska man göra det?

     
  3. P.K

    22 april 2010 at 16:37

    Ja säg det, är det inte liksom du som är barnmorskan då ?

    🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      22 april 2010 at 17:38

      Nja, här får vi nog anlita experter tror jag. Har aldrig förlöst annat än en katt. Och den klarade sig helt själv. (Det blev fyrlingar, om man räknar in den dödfödda)

       

Kommentera

 
