RSS

Wall-E på Brandberget, Marmorbruket, Kolmården!

18 Apr

Helt plötsligt när vi gick runt Brandberget, som det så fint heter och som ligger mitt emot Bränntorp så uppenbarade sig Wall-E uppe på berget.
Man kan kanske utgå ifrån att Bränntorp och Brandberget fått sina namn efter en större eldsvåda i området. Det är i alla fall en ”het” kandidat bland teorierna.

 
 
 

14 svar till “Wall-E på Brandberget, Marmorbruket, Kolmården!

  1. Linda Svärd

    18 april 2010 at 19:36

    Ser ut som E.T. ju!

     
  2. Linda Svärd

    18 april 2010 at 19:38

    … eller nja, jag tar tillbaka’t, får jag det? 🙂

     
  3. Alexandra

    19 april 2010 at 13:39

    Åh Wall-E är en så fin film tycker jag. Och jag tycker också att jag skymtar honom där uppe.

    Och vet du, jag hoppas också att det inte är samma Mr P på alla bloggar. hahaha.

     
  4. Tigris

    20 april 2010 at 10:30

    Får man gratulera ”gamle vän” … eller ”unge man”? 😉

    GRATTIS på FÖDELSEDAGEN!!!! Hurra, hurra, hurra!
    🙂 🙂 🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      20 april 2010 at 11:01

      Tack.
      Inte tillräckligt ung för att gå i skolan, men heller inte tillräckligt gammal för att bli pensionär.
      Hur gör man?

       
      • Tigris

        21 april 2010 at 08:56

        Jaha … och jag blev inte bjuden på den där tårtan … 😦 nåja, den skulle tinat innan den kom fram till mig 😉 å andra sidan, med den kyliga blicken jag nu fick … så vet man inte!
        😉

        ”Gamle vän” får det bli 🙂

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          22 april 2010 at 07:28

          Klart du får lite glasstårta, så här lite efteråt. Vi värmer upp en bit åt dig. Den har visst kallnat nu.

           
  5. Linda Svärd

    20 april 2010 at 10:47

    Grattis! 😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      20 april 2010 at 11:01

      Tack, Linda, lite glasstårta?

       
      • Linda Svärd

        20 april 2010 at 16:47

        Jaha tack, det skulle man väl kunna tänka sig… En liten pyttebit då.
        Bry dig inte om ifall jag hackar tänder och läpparna blir knallblå. Jag är inte sjuk. Jag blir bara så frusen när jag äter glass! 🙂

         
  6. Fjäderlös Tvåfoting

    22 april 2010 at 07:26

    Vi kan värma glassen lite åt dig. Tio miuter i mikro, kanske?

     

Kommentera

 
