RSS

5-7=29

13 Apr

Någon vecka efter att vi hade upptäck knoppar i en gammal uttjänt amaryllis så upptäckte vi, inte bara att den hade växt ytterligare lite till den hade även blivit med barn. Ja, alltså, som Michelle uttrycker det, en har fått en liten bebis också.
Ett litet skott syntes lite svagt vid sidan om den stora löken med de tvenne knopparna i.

Det här var alltså i slutet av mars. Jag har försökt att dokumentera det hela, varje måndag. Måndagen 29/3 var alltså den dag då det upptäcktes ett skott.
Sedan så missade jag en måndag, alltså den 5 april. Den måndagen fick bli en odokumenterad, amaryllisfri måndag. Men det var väl lika bra det. Amaryllis är ju en julblomma, och den 5 april var ju mitt i påsk, eller, kanske snarare i slutet av påsk. Skit samma, det var annandag påsk. (Fan vad svårt det ska vara att uttrycka sig ibland)
Nåja, när jag letade reda på dessa bilder så visste jag att 5 april var en måndag. Jag visste även att det inte fanns någon dokumentation, den måndagen av själ, som nämnts ovan, samt av ren glömska. Men det låter bättre att man ville låta påsken ha sin amaryllisfria gång.
Hur som helst så skulle jag nu ta mig en vecka tillbaka i tiden. Sju dagar från den femte. Vad blir nu det. 5-7=29. Är det någon mera som kommer att tänka på Peps Persson?
 
4 kommentarer

Publicerat av på 13 april 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “5-7=29

  1. Anna-karin A

    13 april 2010 at 09:29

    nää ingen peps hoppar upp

     
  2. Tigris

    14 april 2010 at 08:49

    Amaryllis kan vara en ”speciell” blomma … 🙂
    Jag tänker … men kommer inte ihåg ngn PP så … google, google … nu vet jag! 😉 Fast, kopplingen diu efterfrågar … näää … jag hajar inte!

    Förresten så är du inte alls diskvalificerad från mina tävlingar! Inte alls! Såg du att du fick ”tröstpris”?
    🙂 🙂

     

Kommentera

 
