RSS

Logiken, i en stabil frukost!

10 Apr

Man säger ju att man ska äta en stabil frukost. Det har visst med energin, och orken att göra framåt förmiddagen. Men med tanke på hur tidigt de äter lunch på skolorna så kan man väl, om man vill ifrågasätta logiken i dessa två företeelser, i kombination med varandra.
I morse så fick vi i oss rejäla mackor i alla fall. Jag testade en ny metod för att steka färdiglagade köttbullar. Sådana man hittar i diken i affären alltså, som bara är att trycka ner i stekpannan. Jag tog lite buljong-paste som jag strödde över köttbullarna som jag först skar mitt itu. Det hela blandades med lite olja som jag stekte det hela i. Jag tycker att det blev bra, men framförallt, det blev en himla trevlig doft i köket, av buljong-pasten.

Vi tog varsin fralla. Min var mörk, och Michelles var ljus. På dessa mosade vi dit köttbullarna, sallad, tzatziki, ost och stekt ägg. Det var väl en rejäl frukostmacka?
Det var bra att jag hade lite av min tzatziki, gjord på en hel, stor vitlök. Den kommer nog att göra susen för min förkylning. Vitaminerna i vitlöken ska ju vara himla bra mot förkylningar. Men det kanske är som med den ”rejäla frukosten” och den tidiga lunchen på skolan, att det kanske går att bryta ner, även den logiken.

 

 
 
 

15 svar till “Logiken, i en stabil frukost!

  1. Cayenne

    10 april 2010 at 20:02

    Jag är en urusel frukostmänniska, klockan kan bli 11-12 innan jag kommer på att jag inte ätit frukost….på landet äter jag docka alltid frukost för där är det så mysigt. Skulle dock aldrig någonsin få i mig en sån macka på morgonen…

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      19 april 2010 at 11:16

      Vad som anses som morgon kanske kan variera lite, från dag, person eller tidpinkt på året.
      🙂

       
  2. Tigris

    10 april 2010 at 20:27

    Du är härmed välkommen att besöka min blogg! 🙂 🙂 🙂

     
  3. Tigris

    11 april 2010 at 09:32

    Läste inte att du är sjuk … eller är du frisk nu?
    Den mackan såg … mkt god ut och påminner lite om engelsk frukost. Man vänjer sig vid mkt mat på morgonen och presterar mycket mer …sant! Men, detta äts endast när jag är bortrest en längre semester och man behöver bra någon frukt t.ex till lunch.
    🙂
    Åh, nu kan du se min tävling om du vill … och jag tror det skall vara svårt att fuska … 😉 nej, nej … jag insinuerar ingenting! 🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      19 april 2010 at 11:18

      Hm….men fuska bort en vinnare, det går bra!’
      😉

       
      • Tigris

        19 april 2010 at 13:12

        Fjädris!
        Ser att du ägnat dig åt att bl.a vara med dina barn (hedrande!) i stället för att sitta framför datorn som vissa 😉 ;- !
        Jag hoppas och tror du kommer över den där tävlingen, eller 🙂 ?

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          20 april 2010 at 11:07

          …..ja, som en snigel kommer över en motorväg…..

           
          • Tigris

            21 april 2010 at 08:59

            Fast nu är du med på den nya (så glad jag blev!) … vilket borde innebära att du hyser hopp om att jag inte bojkottar dig?
            🙂

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              21 april 2010 at 09:36

              …kanske bra vill bekräfta en missstanke??

               
              • Tigris

                21 april 2010 at 13:09

                Aja baja! Det där kan man nästan ta som muta! Nej, det är ju så att det gäller inte att svara först utan att ha tur när namnet på vinnaren fiskas upp av icke partisk person ( alltså är det inte jag som fuskar fram namn!).

                Seriöst (som tonåringen skulle säga) … vilka tankar ha du om mig …? Min isande blick letar sig fram till din glasstårta (men jag ser att ni ätit upp den…!).

                😉 🙂

                 
                • Fjäderlös Tvåfoting

                  22 april 2010 at 07:31

                  Sanningens ögonblick närmar sig.
                  Nåja, man kan inte vinna dem alla, som det så uppgivet heter.

                  Fick du någon uppvärmd glasstårta?
                  (hoppas att jag vann en öl i alla fall)

                   
                  • Tigris

                    22 april 2010 at 12:54

                    Nu var det så att jag blev så sugen … (ingen tårta i sikte!) så … jag drack upp ölen! Kan man inte göra så …? Ojdå, men nu är ju gjort …gjort liksom!
                    😉

                     
                    • Fjäderlös Tvåfoting

                      22 april 2010 at 15:25

                      Klart att man kan dricka upp en öl. Det kan man nog även med en glasstårta, efter 45 minuter i ugnen.

                       

Kommentera

 
