RSS

Raggmunk på burk!

08 Apr

Jag brukar gilla de där plastburkarna med lite olika typer av yoghurt i. Det kan vara turkisk eller grekisk yoghurt som man kan göra tzatziki av, eller delikatessyoghurt som smakar som glass. Fast, numera så köper jag mest de mindre burkarna med turkisk yoghurt. Det bli så himla mycket tzatziki av de lite större burkarna.
Hur som helst, så dök det upp en ny burk i förra veckan. Den slog emot en så överallt. Den dök på mig flera gånger, t.o.m. i samma affär. Det var samma typ av burk, så något för tankarna till, just yoghurt.
Men vad stod det på etiketten? Raggmunk! Raggmunk på burk, kan detta vara ett försenat första april-skämt?
Om den inte hade varit så förbannat dyr, så hade jag köpt en direkt, bara för att prova. Jag hade en stram budget, med vissa begränsningar i vad det var som jag skulle köpa, just till denna helgen. Ja, egentligen så var väl helgen i princip inne i sin slutfas då det ju fatiskt redan var påskdagen.
Påskdagen förresten kan jag rekommendera som en bra dag att handla på. Det var nästan tomt i affärerna. Maten var nedsatt i pris också. Samma mat som folk har hemma, och som har lika kort datum på påskdagen, hemma som i affären. Jag tror att det var därför som det var, t.ex. halva priset på köttfärs.

 
 

Kommentera

 
