RSS

Mortel, kolmårdsmarmor!

12 Mar

Mortelakuten fick rycka ut. Jag som just kommit igång med en beställning av ljusstakar. Men, när det svischas förbi på väg mot Stockholm på söndag, så får man ställa upp.
Jag hade som tur vad ett mortelämne. Men nu är den i alla fall klar. Åter till ljusstakarna. Aningen sen, men inte för sent ute.

(Fjäderlös Tvåfoting, direkt från mobilen, via MMS)

 
 

14 svar till “Mortel, kolmårdsmarmor!

  1. Tigris

    12 mars 2010 at 15:48

    Det kändes plötsligt som ”déja` vu” … just en sådan här stor mortel, tror jag, startade vår ”konversation”… 🙂

    Ljusstakarna bakom är himla fina med.
    Du är värd en öl i kväll, kanske t.o.m två!
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      12 mars 2010 at 15:57

      Jaha, menar du att cirkeln är sluten nu, och att detta var slutet på konversationen?

      😕

       
    • Fjäderlös Tvåfoting

      12 mars 2010 at 15:57

      Jag kan föresten avslöja att den är aningen för liten.
      🙂

       
      • Tigris

        13 mars 2010 at 11:01

        Men, den ser stor ut … ju… ;.)

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          16 mars 2010 at 10:32

          Stöten ser större ut än vad den är. Det är vinkeln som lurar.

           
          • Tigris

            17 mars 2010 at 15:43

            Hum, får studera mig framför spegeln och se från vilken vinkeln jag möjligen uppfattas som längre (inte större tack!)!
            😉

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              28 mars 2010 at 16:07

              kan du inte dra lite i spegeln. Den är ju trots allt bara gjord av en vätska.
              .-)

               
  2. Agath

    17 mars 2010 at 16:05

    Hej Fjä’derlös Tvåfoting!
    Ställ något som man vet storleken på jämte så kan man
    se storleken hur stor den sen är,förstår du hur jag menar?
    Hur tung är morteln?
    Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
    Ha det bäst.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      28 mars 2010 at 16:08

      Hur tung?
      Hm, inte fasiken vet jag, något kilo, och halvannat.
      .-D

       
      • Agath

        29 mars 2010 at 15:57

        Hej Fjäderlös Tvåfoting!
        Menar du att den bara väger 1½ kg då är han allt bra liten.
        Jag önskar dej en trevlig Måndag.
        Ha det bäst.

         
  3. Fjäderlös Tvåfoting

    08 april 2010 at 10:25

    Nja, jag menar ingenting. Man tar ju ur den. Den är ju liksom inte en klump sten.
    En del marmor väger mera, annan, lite mindre. Ibland blir det tjockare kanter på morteln, ibland lite tunnare.
    🙂

     

Kommentera

 
