RSS

Älska på verandan!

16 Feb

Nu börjar väl veckan att sätta sig.
Vad betyder det nu då?
Jo, när det är OS, och om man ser det ibland så blir det lite avig vecka, i alla fall till en början.
Jag ser det jag ser, men måste inte se något speciellt. Jag kan t.ex. se något som inte intresserar mig, för att inspireras till att skriva om det, i egenskap av kreativ kraft, i Edman, Dahlman och Jonssons liv. Du vet, mina små gubbar som finns hr som länk, till höger, någonstans.

I lördags när jag gick in i COOP Konsum så möttes jag av fyra löpsedlar. Det var två lokala tidningar, samt två rikstäckande tidningar. Gemensamt för dem var väl att de inte hade något direkt gemensamt budskap.
Aftonbladet hade höjt upp den stackars rodelåkare som s tragiskt dog, till OS-stjärna. Aftonbladet drar sig inte för något, som vanligt. Expressen sov visst när olyckan inträffade så de skrev om någon Elisabeth, som tydligen hoppar runt i Let´s Dance.
NTs löpsedel talade om att de faktiskt har de senaste nyheterna. De var så nya att de inte hann komma med på löpsedeln. De hade visst lite väl bråttom.
Folkbladet var också snabba. De tog fasta på Alla Hjärtans Dag, en dag för tidigt. De hade så bråttom att det inte hann läsa det de hade skrivit. Man skulle visst älska på någon veranda, eller vad det var de försökte säga.
Hur som helst så blev det en liten extra stund, framför lördagens löpsedlar.
 
8 kommentarer

Publicerat av på 16 februari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

8 svar till “Älska på verandan!

  1. Ninasol

    17 februari 2010 at 00:00

    Det var uppmärksamt av dig.
    Själv skummar jag bara löpsedlarna medans jag trippar raskt förbi dem.

    OS fortgår.

    :-))

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      17 februari 2010 at 08:26

      är det inte det som är grejen med löpsedlar, att man inte ska behöva ägna sig åt någon direkt djupläsning? Hur skumläser man en löpsedel?
      😀

       
  2. Ninasol

    17 februari 2010 at 00:02

    Det var uppmärksamt av dig.
    Själv skummar jag bara löpsedlarna medans jag trippar raskt förbi dem.

    OS fortgår.

    :-))

    Får visst inte iväg kommentaren eloler också får du flera av samma … Hm …

     
  3. Anna-karin A

    17 februari 2010 at 15:00

    jag ser då inte ens löpsedlarna..

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      17 februari 2010 at 15:04

      Jag antar att du menar i affären, så att det inte har blivit något fel med bilden?
      🙂

       
  4. Anna-karin A

    17 februari 2010 at 15:01

    mehh se vilken förskräckt gubbe som kommer upp när jag skrivit..

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      17 februari 2010 at 15:05

      Ja, du får visst den. jag tror att de genereras med hjälp av IP-nummer, eller något i den stilen. De som har liknande får liknande gubbar.
      Men, din var väl söt?
      🙂

       

Kommentera

 
