RSS

Daimien (vinterns avkomma) är här!

06 Feb

Nu har vintern kommit ikapp mig. Den fick tag på mig. Jag kunde inte längre springa ifrån den. Den kastade sig över mig, när den kom ikapp mig, och satte sina klor i min hals, och slet till.
Det svider där vintern gjorde sitt ingrepp.

Jag blev ju varm, och svett i torsdags, när jag skottade snö. När jag sedan blev nedkyld, när jag fortsatte att skotta snö så lade jag grunden till detta illdåd, av vintern, att slita med sina klor, i min hals.

Nu vet jag föresten hur man får upp Michelle. Hon var den sista att gå upp i morse. Jag hade Telias musikkanal på, på TV:n. Ja, du vet, de sär kanalerna som du, om du har dem bara bläddrar förbi. Nåja, det blev i alla fall Alcazar, med deras senaste melodifestivallåt. ”Stay the night”, kan den heta så? Jag höjde volymen så att det hördes i hela huset. Då blev det fart på Michelle. Hon studsade ner, med någon förhoppningsfull blick i ögonen, och med insikten om att det ju är melodifestival ikväll. Detta kan vara ett sätt, vanliga skoldagar också, fast lite tidigare på morgonen. Detta måste experimenteras med. Kanske det fungerar så bra att man kan skriva en bok i ämnet, bli inbjuden till Kvällsöppet i TV4, bli analyserad, och missförstådd av Marcus Birro, sedd på med överlägsen blick av Lennart Ekdahl, för att sedan ila vidare till Debatt, där skrikande människor bluddrar i munnen på varandra medan man förgäves försöker att visa upp boken i bild, innan det är dags för inspelningen av ”På Spåret”, i studion bredvid, vilket gjorde att man blev tvungen att dela taxi från TV4 med Marcus Birro, med Maria Moberg hängandes i taxins kofångare, skrikande, ”Marcus!!! Störst av allt är kärleken!!!”

Jo, men det blir nog bra, för det där med väckarklocka fungerar ju inget vidare. Den är visst borta, förresten, såg jag igår kväll, när hon skulle somna. Den har nog ramlat ner, under sängen, skulle jag tro. Om nu inte Michelle själv gjort sig av med, som det verkar, hennes största fiende på morgonen.

Annars så är dagens undran, om vi kan baka våra egna semlor, utan att ha gjort det tidigare, samt om vi verkligen behöver köpa riven ost, till våra hemgjorda pizzor, och om de verkligen kommer att bli gjorda. Problem som kommer att få sitt svar idag, och som nog finner sin lösning, i min förkylnings utveckling under dagen. Dess förlopp, vinterns avkomma som vi lika gärna kan kalla för Damien kommer nog att avgöra hur helgens aktiviteter ser ut, och hur dess resultat kommer att bli

Det kan nog vara bra att göra sin egen pizza, om vi nu absolut måste ha pizza idag, för så här såg det ut vid Pizzeria Krokek igår. Taket till deras uteservering hade rasat ner. Jag förstår inte riktigt varför. Om man tittar på bilden så ser man ju att det inte finns någon snö alls på det taket.
 
12 kommentarer

Publicerat av på 06 februari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

12 svar till “Daimien (vinterns avkomma) är här!

  1. Tigris

    06 februari 2010 at 10:15

    Michelle verkar vara inte bara söt utan också smart!

    Semlor kan man baka själv, det är lätt… min sambo bakar våra 🙂

    Riv osten själv…..! Spar pengar och det tar ingen tid 🙂

    Utsätt inte dig för onödiga göromål utan ta det varligt, inte vill du bli riktigt sjuk?
    🙂

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      06 februari 2010 at 12:55

      Tror att riven ost, är billigare, än ost som inte är riven, per kilo. har fått för mig det. Ska strax kolla.

       
      • Tigris

        06 februari 2010 at 13:34

        Det kan jag inte tro … kanske om den är av sämre kvalite´.?

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          06 februari 2010 at 14:22

          Skulle inte den billigare osten, av vanlig sort vara av sämre kvalitet, i samma utsträckning då?
          Köpte två sorter, riven ost, som kostade 80 kronor kilot. HAvartin kostade 139 kronor per kilo. Tilläggas ska att det var COOP Konsum, som inte har några billiga ostar. Det blev Pizzaost, samt Mozarella.

          Ja, vad fan, det får väl duga, eller?
          .-D

           
  2. Tigris

    06 februari 2010 at 14:42

    Absolu får den duga, man måste ta och förenkla sin vardag ibland! 🙂
    Vet du att Mozarella är jätte gott på pizza… fast det kanske var just därför du köpte den…?

     
  3. Fjäderlös Tvåfoting

    06 februari 2010 at 17:06

    Fan, trodde att Småfotingarna skulle ta pizzaosten, och jag skulle få Mozarellan, men det sket sig. De vill ju ha den med.
    hm….vilken miss…

     
  4. Tigris

    06 februari 2010 at 17:53

    Ha, ha,ha! Stackars dig… det får väl bli fifty -fifty … du kanske redan lagat maten?

     
  5. Fjäderlös Tvåfoting

    06 februari 2010 at 19:40

    Deet blev, flera pizzor, semlor, samt rågböd.
    Nu är jag trött.

     
  6. Tigris

    06 februari 2010 at 21:17

    Oj, oj, oj! Du tar verkligen i… var du inte sjuk? Och: bidde det någon öl för allt besvär?

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      07 februari 2010 at 13:34

      Låt oss säga, att jag blev ju inte friskare direkt.
      🙂

      Ja, tre öl tror jag till och med att det blev, innan jag, inte orkade mera.

       
  7. carola

    07 februari 2010 at 10:58

    Den där snön tar knäcken på en, särsilt när man hela tiden ska bli sjuk om vintern. Fast vi hade vår period innan jul, usch så sjuka vi var.

    Nu får vi rikta blicken mot våren, då känns det bättre.

    Det verkar som det var vid fästet taket på altanen gick sönder där, om du tittar så ser du mycket snö där.

    Bakning ja. Det är du som inspirerat mig till att börja baka i det här huset. Tack för det Fjäderlös. Det är ju skoj.

     

Kommentera

 
