RSS

Har någon hört mig?

04 Feb

Det är inte utan, än att man kan tro att det är flera som läser det man skriver, än man tror.
Jag skrev om området framför sandviskbryggan, och tyckte att politiker och andra berörda skulle bearbetas, så att det plogades upp där, så att de som fiskar utanför bryggan, kan parkera där. Någon dag senare så var hela området plogat.
Jag gnällde över att den som plogar hemma, på vår väg alltid lägger en vall, åt vårt håll, trots att det inte bo någon, på andra sidan vägen. I morse när jag kom ut, så var det plogat, och inte en millimeter vall syntes till, vid min utfart.
Igår skrev jag om att barnen kanske kunde vara hemma, när snön ställer till problem. I morse så stängdes Michelles skola. Jag fick hämta hem henne.

 

Det hela började med att det ringde igår kväll. Ungefär samtidigt som Michelle packade ner sina skridskor, i en lite större väska. Det var Michelles lärarinna som ringde och talade om att skridskoturen var inställd. Det gick inga bussar idag. Alla bussar var inställda En besvikelse för Michelle, men nog klokt, trots lögnen om att allt inom Östgötatrafiken skulle vara inställt. jag har sett flera bussar idag. En stod stilla, med något fel, i backen vid Råssla, på vägen upp mot Krokek.
Jag inser att Michelles skola inte stängdes för att jag skrev om det igår, och jag inser också att man nog får ta dagarna som de kommer just nu. Det är lita av ett meterologiskt undantagstillstånd just nu.
Michelle hade alltså med sig sin matsäck idag, ändå. De hade ju avbeställt maten för idag. Den matsäcken fick hon alltså ta med sig hem. Jag åkte alltså upp till skolan, och fick med mig tre barn hem. Lika bra att de får leka lite, när det ändå är en ledig dag.

Hemma så är snön på väg ner från taket. Det har släppt lite, högst upp. Några mindre partier har ramlat ner. Det är bara en fråga om tid, innan allt brakar ner. jag fick ha en genomgång med alla barnen, fyra till antalet, om var man ska gå, om man absolut måste gå förbi, där det kan ramla ner snö. Man får hålla sig intill väggen, vilket inte är så svårt. Lika bra att skiten kommer ner, på en gång, så att man kan skotta bort det. Det värsta är om det sker på kvällen, och att det fryser på under natten. Den snö som ramlar ner från taket hamnar nämligen på ett mycket opraktiskt ställe. Jag kan gå förbi det, Småfotingarna kan också göra det, men Urfotingen kan få problem, nästa gång som hon ska komma hit. Det lär bli på måndag, för den som är intresserad. (ja, det var en nyanserande, onödig uppgift)

 
15 kommentarer

Publicerat av på 04 februari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

15 svar till “Har någon hört mig?

  1. Tigris

    04 februari 2010 at 11:11

    Halleluja! 😉 Bäst du håller inne lite med vissa saker .. eller? Jag menar … om du nu skrivit om din fasa för att snön fr taket skall ner under natten och frysa till is … så kanske det blir så… eller ? 😉

    Förresten: jag kan mms:a bild direkt till min blogger.mejl… och få de som utkast så jag kan redigera 🙂

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    04 februari 2010 at 11:20

    Jag skrev ju också att jag ville ha ner snön, nu. Deet kanske blir så.

    Grttis, du har nu tagit examen i Fjäderlös Tvåfotings MMS-skola, för vuxna (F.T.M-VUX)

     
    • Tigris

      04 februari 2010 at 13:58

      Du skulle se mig.. just när jag läste … (har du sett en skrattande boll ngn gång?)… ja, inte fy skam att ta examen… 😉

      Tack vare en tvåfoting som tappat fjädrarna kan nu en tiger MMS-a till sin blogg… 🙂 🙂 🙂

       
      • Fjäderlös Tvåfoting

        04 februari 2010 at 14:36

        Själv så skickar jag mycket SMS, men det är inget man bloggar med . Twitter verar menlöst, när man har MMS.

        Mina inlägg försöker jag göra med epost numera. Jag gillar upplägget där. Jag håller på att anpassa mina bloggar till detta. Det blir lite konstiga storlekar på bilderna ibland. Men nu vet jag hur man klarar av det också.
        🙂

         
        • Tigris

          04 februari 2010 at 15:15

          Jahapp, ja kunde tro det … det finns för mkt att lära om bara detta med att blogga … jag får ta det lite piano så inte min hjärna får en chock!
          😉

           
          • Fjäderlös Tvåfoting

            04 februari 2010 at 17:45

            Ett piano i skallen kan nog ge en och annan chock också, ska du se,….
            😉

             
            • Tigris

              04 februari 2010 at 17:48

              Om jag får det i skallen lär jag definitivt inte få se… det får andra se .. 😦

               
              • Fjäderlös Tvåfoting

                04 februari 2010 at 17:51

                Finns det inte sånna, uppblsabara flyglr, som de där jättesofforna, i plast. Det verkar lite mjukare liksom…
                😀

                 
                • Tigris

                  04 februari 2010 at 17:56

                  Vad söt (som tonåringen brukar säga när man säger ngt snällt), du tänkte på min lilla skalle…
                  🙂

                   
  3. Fuschia

    04 februari 2010 at 13:04

    Ni har tydligen haft mycket värre väder än vi här i Uppland. Bara aningen blåst och lätt snöfall. Just nu +2.

    Detta med snöfall från tak…Har stora snösjok som hänger från taket. Förbjudit sönerna vara precis bredvid taket ifall det skulle rasa.

    Hoppas dagen blev bra för Michelle iallafall. Du är en bra pappa!!

     
  4. Fuschia

    04 februari 2010 at 13:05

    Under skulle det ju stå..Bredvid är väl ingen fara ;-).

     
  5. Fuschia

    04 februari 2010 at 16:44

    Beror på var man står *skratt*

     

Kommentera

 
