RSS

Låt barnen vara hemma, och ta del av nyheterna!

03 Feb

Imorgon ska Michelle ha friluftsdag. De ska åka iväg till Norrköping, och åka skridskor. Frågan är bar hur väglaget kommer att vara, i morgon bitti. Frågan är hur pass lång tid det kommer att ta, innan man får bort snävallen, vid vägen.

Alltså, de ska ge sig av 08:30, från skolan. Normalt sett så är Michelle på plats innan 07:20, då frukosten börjar. Det finns alltså en timme att ha som marginal. Till saken hör att det är långt ifrån plogat på vägen här nere. Men det lär det väl bli, innan det är dags att ge sig av, imorgon bitti. Det var lite trögt att ta sig uppför backen här. Men, nu är Michelle hemma i alla fall, och pannkaka står på menyn. En pannkaka som ska räcka till Michelles matsäck imorgon. En matsäck till en utflykt, som hon gärna vill vara med på.

 

Om bara blåsten kunde ge sig lite, så skulle allt bli mycket lättare. Förra onsdagen kom det mera snö, men det var mindre problem än idag, eftersom et blåser så pass mycket som idag. I alla fall upplever jag det så, trots att vi bor relativt skyddat. Men det blir drivor från Bråviken, på vägen, till och ifrån Michelles skola.
Jag tycker nästan att man skulle göra som på Vikbolandet, och ställa in hela, eller delar av skoldagarna, för att låta barnen var hemma, och hjälpa till med snöskottningen, eller kanske rent av bara leka. Deras uppgift kunde vara att lyssna på väderleksrapporter, nyheter och trafikinformationer, på radio, TV eller på Internet. Det skulle kunna vara lika utbildande som att lära sig vad en kung hette, för 400 år sedan, eller vilken planet som ligger utanför Saturnus. Men, nu kanske jag ser det mera ur mitt eget perspektiv, än ur barnens.

Det ringde nyss. Det var en från bokbinderiet. Det var inställt idag. Ingen kommer ikväll. Alla är insnöade, mer eller mindre. Men, vi hade inte tänkt bege oss in till Norrköping i alla fall, denna kväll. Inte i detta väder. Det verkar som om det ska snöa varje onsdag. Det är tredje gången som vi väljer att stanna hemma, tack vare snön.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 03 februari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

10 svar till “Låt barnen vara hemma, och ta del av nyheterna!

  1. Cayenne

    03 februari 2010 at 20:19

    Fy för snön….jag är riktigt less på den. Länge sen jag såg så grymt med snö överallt.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      04 februari 2010 at 11:16

      För varje flinga om kommer, så är det en flinga närmare den sista, för den här vintern.

      🙂

       
  2. Fröken Vresig

    03 februari 2010 at 20:43

    Vem är det som har snutit sig i pannkakan då? 🙂

     
  3. Tigris

    04 februari 2010 at 09:52

    Varför tänker jag på någon som klagar ofta på snö ( mkt skottande) och kyla … och tänker på att rubriken på detta inlägg är lite vilseledande?
    Jag tror rubriken skulle varit något i stil med ” Låt barnen vara hemma och slappa med mig” … med underrubriken ”Jag orkar inte med all snö längre!” ?
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      04 februari 2010 at 11:17

      Slappa?
      Du, det blev som jag ville. Skolan stängdes.
      Nu har jag fyra barn här. De är överallt!!
      😀

       
  4. Tigris

    04 februari 2010 at 13:53

    Ja, det är underligt vad de kan föröka sig snabbt… men skulle de inte … titta på nyheter och så? Eller?

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      04 februari 2010 at 14:33

      Jo, men allt är nytt här, både maträtter och snön. Speciellt snön, den är nyast!

      🙂

       
  5. Agath

    08 februari 2010 at 18:44

    Hej fjäderlös!
    Ja då får jag önska dej detsamma
    med din Bridge,något Hoyle Black Jack spel
    hittade jag inte idag….
    Ha det gott.
    Ha det bäst.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      09 februari 2010 at 11:59

      Spelar man det med han där uppe, eller är det den röde, med bockfot, som alla andra kortspel?

      😀

       

Kommentera

 
