RSS

Det blir en varm sommar i år!

02 Feb

I april 2006 så grillade jag vildsvin en dag, ute på grillen. En annan dag, med bara några dagars mellanrum, så var det en en massa snö. Jag är inte säker på vilken av dessa saker som kom först, men enligt bildtitlarna så kom snön 9/4, medan grillningen, i solskenet skedde 15/4. Men, av någon anledning så har jag dokumenterat, manuellt, lite annorlunda. Bildens titel tror jag dock kan stämma rätt så bra

Anledningen till denna lilla notering, är att om man tittar på bilden med snö, så ser man att det var rätt mycket snö, för mina trakter, speciellt i april. (Ja, jämfört med i år så kanske man kan tvivla)
Men, det var alltså massor med snö, i mitten av april 2006. Detta var samma år som vi hade upp emot, och en bra bit över 30 grader varmt, hela sommaren. Kommer du ihåg det? Det varma vara dagar, och fotbolls-VM. Så, om vi nu utgår från att likheterna fortsätter, mellan 2006 och 2010, så blir det en varm, solig, och skön sommar.

(Nu börjar man leta desperat, efter de berömda halmstråna)

 
6 kommentarer

Publicerat av på 02 februari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

6 svar till “Det blir en varm sommar i år!

  1. Fröken Vresig

    02 februari 2010 at 11:25

    En varm, solig och skön sommar! Det hoppas till och med jag på nu! Jag som annars envisas med att tycka om ”den där” snön 🙂

     
  2. Fjäderlös Tvåfoting

    02 februari 2010 at 11:51

    Man kanske skulle trotsa vintern, och dra igång grillen en dag, i snön.
    🙂

     
  3. Tigris

    02 februari 2010 at 14:14

    Hum, ja…. jag tycker det ser ut som om du har snö lite vid sidan av grillen…? Eller?

    Sedan är det så att jag vet en som grillar oavsett väder … ja, utanför i det fria… och nej, det är inte jag! 😉 Så visst kan man grilla när som helst, man måste inte sitta ute och äta det grillade däremot 🙂

    Ja, jag längtar också efter våren …. och sedan sommaren…. och jobb, hälsa och … inte en bal på slottet: där går gränsen!
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      02 februari 2010 at 14:22

      Medaljmiddag då, på Stadshuset, istället för en bal på slottet? Rknas det?
      Fast, inte blev det mindre snö för det.

      Nej, det är ingen snö på bilden. Det är bilden som är lite ”spacad”.

      Jag minns denna dag. Jag satt ute, och det var varmt. Så, det kan skifta fort.

      …kom ihåg….”det är skillnad på att ha ett öppet sinne, och att tro på det man vill ska vara sant”

      😉

       
  4. Ninasol

    02 februari 2010 at 18:01

    Ja, det hoppas jag verkligen att det blir!
    En varm sommar alltså.

    Kolla i min blogg får du se istid på min balkong och nu kan du kommentera också om du vill.
    😉

    Ha en bra vinterdag1

    Burr!

     

Kommentera

 
