RSS

Två semlor, blev fyra, som blev en halv!

31 Jan
Som jag nämnt tidigare så blev det fyra barn här i fredags, dubbelt så många, som i normala fall. William och jag hade handlat lite. Han ville då ha semlor. Jag själv så äter ju inte semlor, och William trodde inte att Michelle gillade dem heller. Men, vi köpte två i alla fall. William hade väl en förhoppning om att få två semlor, att mumsa på.
Men nu visade det sig att, inte bara Michelle utan även de bägge andra barnen också gillade semlor. Så, efter lite delande, så blev det en halv semla för William, istället för två, hela semlor. William var väl inte riktigt nöjd med situationen, men det visade sig att de hade rätt så kul ändå, med sina halva semlor.
Michelle är nu hemma igen. Hon var ju hos sina kompisar, som va här i fredags. Hon sov över där, eftersom att jag ju var på bridgefest.
Dagen har annars gått i bloggarnas tecken. Detta är just nu den femte bloggen som jag uppdaterar idag. Alltså, skriver nya inlägg i. Så ska det var Det är då det är skoj att skriva, när man orkar, har tid, samt inte minst, inspiration!
Bloggarn som jag har skrivit i idag är, förutom den du läser, Småfotingarna, Bildbajs, Geocaching samt Sandviksbryggan. Den sistnämnda är en blog som jag har för avsikt att i första hand skriva i, med telefonen, direkt från platsen.
Samtliga dessa bloggar finns som feeds, här till höger.
 
4 kommentarer

Publicerat av på 31 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Två semlor, blev fyra, som blev en halv!

  1. Katten Carina

    01 februari 2010 at 15:57

    Jag tycker inte så värst mycket om semlor om det inte är pistagesmak istället för mandelmassan. Underbart gott.

     
  2. Katten Carina

    02 februari 2010 at 19:03

    Ni får åka till Arboga och prova.. Mums!

     
  3. Fjäderlös Tvåfoting

    03 februari 2010 at 08:20

    Arboga?
    Hm, leverpastej-massa?

    😀

     

Kommentera

 
