RSS

Jag fick en vas, och en ros!

30 Jan

Alla vi som var bjudna på medaljmiddag i tisdags fick med oss varsin gåva hem. Det var en vas, tillverkad på Rejmyre Glasbruk. Vi fick även en ros, inlindad i lingonris, med små röd pärlor på, som väl skulle symbolisera lingonens bär.
Jag har visserligen vari i Rejmyre, vid ett flertal tillfällen, men än så har jag inte varit där, i egenskap av forskare, inom tätortssafarin. Men den tiden kommer också. Det vet jag. Vi var ju i trakterna ett par gånger i somras. Men ända fram till Rejmyre kom vi inte.

Jag kanske återkommer med flera inlägg om denna middag, om flera kolmårdsbor när mina fingrar är lite mindre stela. Det är -18 grader ute. Jag måste ju tina upp dem, så att jag kan hålla i korten, under eftermiddagens bridgetävling.

Vi fick gå fram, bli presenterade, kåserade och allmänt bli allmänt beskådade. Vi sa inte s mycket, om ens något. Man fick liksom bekräfta det som sades, genom att nicka lite till den som presenterade oss. Hon var väl, vad man kan kalla för Borgmästare. Det finns ju ingen Borgmästare i Norrköping, men ett av kommunalråden är väl lite av den typen av person, i sin profession. Hon bor föresten i Kolmården. Det gjorde de flesta av de politiker som var där. Li Teske, som jag nämnde, Bengt Cete, som jobbat många år på fritidsgården, samt Stefan Arrelid, som visserligen flyttat från Kolmården, men, som jag sa till honom, ”de brukar komma tillbaka, förr eller senare”. Bengt och Stefan är miljöpartister, Li är sosse. Men, även moderaterna representerades av en person från Kolmården, genom Gunnar Bredin.
Lägg sedan till att en av kommunens anställda på plats varit Kommundelsdirektör i Kolmården.

 
29 kommentarer

Publicerat av på 30 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

29 svar till “Jag fick en vas, och en ros!

  1. Tigris

    30 januari 2010 at 14:20

    Fann dig på Passagen och ”tassade” in lite där…;-)

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      30 januari 2010 at 21:58

      Fann mig?
      ¨Såg du mina 12 000besökare?
      ha ha, jag hade ett program igång, som stod för, åtminstone 11 500 av dem.

      🙂
      Ska se om jag inte kan komma upp i topp, i kommentarslista, utan en en kommentar.
      Intressant va?

      🙂

       
  2. Tigris

    30 januari 2010 at 23:48

    Ja, nu får man se hur passagen verkligen fungerar! Men jag är faktiskt glad att ha hittat bloggsiten jag är på nu.
    🙂

     
  3. Fjäderlös Tvåfoting

    31 januari 2010 at 12:29

    Ja, det är trevligt att någon vill läsa det man skriver, både här och där. (törs inte tala om hur många bloggar jag har nu, här på WordPress)

    😀

     
    • Tigris

      31 januari 2010 at 13:02

      Vad? Har du ännu fler här? Visste inte hur man kunde ”laborera” med besökslistan på Passagen men testade på din där och…. vad många fler besökare under ett enda besök jag kunde åstadkomma! Otroligt, nu förstår jag vissa som har så många besökare per dag…..

      Vasen du fick var fin förresten!
      🙂

       
      • Fjäderlös Tvåfoting

        31 januari 2010 at 13:09

        Ett litet utbud av min övriga bloggar finns ju här till höger. Men, det finns några till, som inte finns med där, faktiskt.
        Har ju en blog, t.ex. som jag skriver om bridgeklubben i. Denna blogs feed går sedan direkt in på bridgeklubbens hemsida. Det gör det lättare att uppdatera.
        Hur som helst, det senaste, som man ser här är min blog om Sandviksbryggan. Ett litet test, som kan bli, va man gör det till.
        Idag har jag uppdaterat bloggarna om Småfotingarna, samt den som heter Bildbajs. Ja, hittills idag. Det är ju söndag, och det finns ju tid kvar, på denna dag.
        🙂

         
  4. Maskroskvinnan

    31 januari 2010 at 13:56

    Hej Fjäderlös!

    Vilken fin ros du fick! Och fin vas också.

    Nu känns det som att jag är tillbaka i Fjäderlös-bloggen igen. Det var ju skönt. 🙂 Eventuella ockupanter verkar ha försvunnit. 🙂

    Ha, ha… så du har så många bloggar. 🙂

    Jag själv har ju precis startat upp min 4:e blogg nu. En Sommarblogg. Det betyder att i den bloggen, där är det sommar året om. Också idag. Jag spelar Barfotavisan där och det är hur somrigt som helst! Så, om du är trött på snön, då är du välkommen dit. 🙂

    URL: http://maskroskvinnan.blogspot.com

    Jag funderade över vad du höll på med inne på Passagen häromdagen, när dina sidvisningar sköt i höjden. Jag höll tummarna för att du skulle hamna överst, fast du nådde inte riktigt fram, såg jag. Bättre lycka nästa gång. 🙂

    Ha en bra söndag!

    Anna-Karin

     
  5. Tigris

    31 januari 2010 at 13:59

    Nå, nu skall jag försöka gå in och titta på dina andra alster… måste hinna … men hinner inte antagligen med allt idag…
    Jag skulle vilja få in bilder som jag själv tagit i min blogg men man skall tydligen ha en kabel bla, bla… och jag saknar allt som behövs utom mobilen 😦

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      31 januari 2010 at 14:03

      Du kan skicka MMS till bloggen, som jag brukar göra. Det går både här, på WordPress och på Blogspot.
      🙂

       
      • Tigris

        31 januari 2010 at 17:40

        Menar du från mobilen till min mejl och sedan via mejl (det kunde jag inte göra 😦 ) eller?

         
        • Fjäderlös Tvåfoting

          01 februari 2010 at 07:40

          Ja, man skickar mail till bloggen, efter att ha ställt in detta i bloggen, så att det går. Sedan skickar man ett MMS, men istället för ett telefonnummer i kontaktboken, till bloggen, så har man denna mailadress, som går till bloggen.

           
          • Tigris

            01 februari 2010 at 10:02

            Jag blir gal(nare)en!!!! Klarar inte ens det där med hur man skickar mejl med mobilen….!
            Hopplös, bäst jag går i ide ett tag 😦

             
            • Fjäderlös Tvåfoting

              01 februari 2010 at 10:19

              Då tar vi det från början då.
              Fråga:
              kan du skicka MMS, telefon, till telefon?

               
              • Tigris

                01 februari 2010 at 14:29

                Från mobil till mobil? Ja… faktiskt (vad stolt ag kände mig just när jag skrev det!)
                😉

                 
                • Fjäderlös Tvåfoting

                  01 februari 2010 at 14:32

                  Nästa steg då, blir att aktivera epostpublicering, i din blogs inställningar.

                  Där får du en epostadress som du kan använda till att skicka inläggen, med epost. Den kan du testa med ditt vanliga epostprogram.

                  När du gjort detta, och det fungerar så kan vi gå vidare.

                  (Jag skriver det mesta, via epost.)

                   
                  • Tigris

                    01 februari 2010 at 19:06

                    Asså, jag är värdelöst på detta: yahoo Go! är det det du menar?
                    ??? 😦

                     
                    • Fjäderlös Tvåfoting

                      02 februari 2010 at 08:25

                      Nej, Yahoo, var kom det in i bilden?

                      Nej, alltså, vi tar det alltså, bit för bit. Nu ska du titta på din blogspot. Alltså, när du loggar in, för att skriva ett inlägg, så kan du välja, ”inställningar”. När du väl har hittat det, så finns det en flik som heter ”E-post och mobil”, eller något i den stilen. Den ska du välja. Där finns en rubrik ”Adress för e-postinlägg”
                      Man får då en adress som man ska kompletera med ett eget ord. I mitt fall blir det fjaderlos.eget@blogger.com, där ordet ”eget” är det jag fyllt i, för att göra adressen unik. (jag har i själva verket något annat ord, förstås)

                      Du har då skapat en epostadress, att använda för att skicka mail, direkt in till bloggen.

                      Jag vet inte om Kojiki brukar fixa med din blog. Men, om du mot förmodan inte skule klar av att fixa denna epostadress nu, efter min eleganta förklaring, så kunde du kanske be henne att göra det, och låta henne maila den adressen till dig, så att du vet vilken det är. Alternativet är att jag, om du vill loggar in hos dig, och ordnar det.
                      Hur som helst, så tror jag att du klarar det själv, och att vi, genom att gå till väga, steg för steg kan komma fram till målet.

                      🙂

                       
  6. Cayenne

    31 januari 2010 at 17:31

    Skoj att du verkade ha en en kul kväll….eller?
    Men det är i alla fall viktigt att bli uppmärksammad för det arbete man gör, särskilt om det gynnar sin egen byggd.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      01 februari 2010 at 07:38

      Ja, det är klart att det är kul, samt bra för affärerna. Eller, snarare, det skadar inte.

      Du vet, allt som går att blogga om är roligt.
      😀

       
  7. OK Fast Mer

    31 januari 2010 at 19:03

    Skummade texten, som jag gör, för att evt läsa den, kom till ”kanske fler inlägg om middan”= Ridå. Har inte heller läst kommentarerna. GUUUUd vilk en menlös blogg! Låt skiten vissna! M v h: WPI

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      01 februari 2010 at 07:43

      Synd, att du inte gillar bloggen. Men, jag hoppas, och tror att du nog hittar en annan blog, som är bättre. Lycka till.

       
  8. Tigris

    02 februari 2010 at 14:06

    TACK, TACK, TACK!!!!!!! Massor med blommor till dig (välj om du vill ha rosor eller tulpaner! 🙂 🙂 🙂

    Jag är så glad och allt tack vare din hjälp (måste erkänna att när jag läste det sista du skrev till mig så skämdes jag och kände mig så dum…. gav mig sjutton på att klara det för att bevisa att lite intelligens har jag trots allt!)!!!!
    😉

     
  9. Fjäderlös Tvåfoting

    02 februari 2010 at 14:13

    Beror på vilka som vill ha mest vatten.
    🙂
    Bra att det fungerade. Skickade du MMS till din blog nu då?

    Men, det är väl inget att skämmas för, att man går bet på en del saker. Jag lärde mig en ny sak idag, och får tragla vidare med en annan.

    🙂

     
  10. Fjäderlös Tvåfoting

    02 februari 2010 at 14:18

    Läste nyss hur du gick till väg. Men, säg mig, har du aktiverat din e-postpublicering, på blogspot, som jag beskrev? Skickade du inlägget med mail, eller gjorde du det, som du brukar göra?
    Man kan ju alltså skicka MMS, direkt in i bloggen, om man har denna e-post-adress aktiverad, i blogspot.
    Det är väl mest för att kunna ”liveblogga”, annars så fungerar väl ditt sätt lika bra, om inte bättre, med redigeringsmöjligheter innan man publicerar.
    Fast, du kanske skulle skaffa dig en lite sladd. Clas Ohlson och Jula har sådant, till rimligare priser, än orginalen, på elektronikaffärerna.

     
  11. Tigris

    03 februari 2010 at 14:33

    Jag vidarebefordrar från min vanliga mejl än så länge just för att kunna redigera…. och tar nu en sak i sänder … detta är ju stort för mig 😉

    Apropå sladdar: en gång ville jag ha en ”sladdis” men tiden gick och nu har mitt ”före-bäst- datum” passerat 😦

    Visst är livet hårt? 😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      03 februari 2010 at 15:04

      Vad du gör nu, är att du skapar en ny kontakt, i mobilen. Namn: Bloggen Telefonnummer: (här skriver du inget alls)
      epost: (din mail, till bloggen)

      Sedan skickar du bilder, som MMS till kontakten ”Bloggen”. Du kanske får frågan ”skicka som epost”, och det är det du ska göra.
      Perekt.

       
  12. Tigris

    03 februari 2010 at 15:31

    Fråga mig inte hur … jag tror det var när jag gjorde ett av alla misstagen … men så blev det…jag har en kontakt i mobilen direkt till min mejl …. och det ÄR perfekt!

    Detta skall jag inte berätta för mina barn, för jag vet inte riktigt hur jag gjorde och de har ju aldrig haft ”tid” att hjälpa mig … visst är jag för snäll…? 😉

     

Kommentera

 
