RSS

Anna värmde, men räcker det?

27 Jan

Det var Anna idag. Och då blev det bättre. Långt ifrån bra, men bättre.
Jag talar om de små pratstunder som programledaren på Radio Östergötland har med någon informatör, på SMHI.

Jag vet inte om de är meteorologer, de där som talar om vad det blir för väder. På SVT tror jag att de är det, dessa väderpresentatörer. På TV4 är det mera tveksamt. På TV3, om de fortfarande har väderrapport, så är jag tämligen säker på att de rekryteras på flygplan. Det är någon som flyger, förmodligen mellan Stockholm och London, som ser någon trevlig flygvärdinna, och som erbjuder guld, gröna skogar, halva  Kinneviks kungarike, en sängplats, samt en minut att läsa en väderrapport på, mellan reklam och mera reklam.

Men idag var det alltså Anna,Radio Östergötland. Jag minns inte hennes efternamn, men det spelar ingen roll. Fast, Lisas efternamn minns jag, som om det vore igår.
….det var igår

Mina misstankar om att Lisa Frost bringade kyliga vindar, elakt väder och alldeles för mycket snö visade sig vara sanna. Lisa Frost talade om 20-40 cm nysnö. Men idag, när det var Anna, som låter mycket varmare så handlade bara om 10-15 cm med snö som skulle komma ner, från de moln, som nog består av plåt eller något i den stilen, då de håller för en fet gammal gubbe, vid namn Gud.

Nu är 10-15 cm med snö illa nog. Det blir nog inget bokbinderi för Michelle och mig ikväll. Det är inget kul att ge sig ut med bilen, och köra den till Norrköping, om det blir oväder. Det är heller inte kul att parkera, när det är mera snövall, än parkeringsplats.
Men, vi får se, Anna kanske kan få ner omfattningen av ovädret, som så bryskt avvisades av Lisa Frost igår.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 27 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

4 svar till “Anna värmde, men räcker det?

  1. Tigris

    27 januari 2010 at 21:12

    Ha,ha, ha! Jag har varit med om en sommar då varje gång en viss meteorolog visade sig visste man att det skulle bli dåligt väder!!!! Det slog aldrig fel så det enda man behövde göra för att veta hurdant väder det skulle bli var att se VEM som var dagens meteorolog… sedan stängde man av nyheterna!
    😉

     
  2. Tigris

    28 januari 2010 at 13:56

    Vet inte, i sådana fall har ett könsbyte skett!
    😉

     
  3. Fjäderlös Tvåfoting

    28 januari 2010 at 18:26

    Ja, den kanske frös, blev lite skör, och trillde av.
    .-D

     

Kommentera

 
