RSS

Ge upp Passagen, nu!

23 Jan

Jag ser att Passagen fungerar lika illa nu, som för några timmar sedan. Undrar hur länge alla som är kvar där, tänker plåga sig med att vara, just kvar på Passagen.
Nu finns det säkert de som är rädda om sina platser på sina VIP-listor och liknande, och som aldrig flyttar därifrån. Det finns även de som anser att en flytt är lika med att radera sin blog, och sådeles bli av med sina gamla inlägg, som de vill ha kvar. . Detta förstår jag inget av. Det är väl bara att, liksom fortsätta på ny plats, och låta det gamla vara kvar. Vill man föra över saker, så kan men, t.ex. göra som jag och ha en extra blog, för just gamla inlägg, från Passagen. Sedan får detta ta den tid det tar. För, hur många läsare har man egentligen, på sina gamla inlägg? Och så länge att man själv vet var de finns, och kanske vill se dem i en framtid, så är det ju inga problem.

Det har blivit anka av hela Passagen.
Tyvärr så finns det nog många som inte mår bra av att inte kunna få utnyttja bloggen som sin hobby, eller vad det nu må vara. Nu har det kommit en ny anställd, eller om det är en praktikant, på Passagens redaktion. Hon svarade på några frågor, med ”kram” och liknande. Man skrev ett inlägg om att ”nu var allt som vanligt, efter driftstörningarna”.
Som vanligt”? Ja, som vanligt så fungerar det inte.
Kom istället hit till WordPress, eller Blogspot. Anslut till Kojikis portal. Hon är en hel redaktion, med kunskap, och stor serviceanda.
Ge upp nu, Passagens användare. Låt flyttlasset gå. Lämna det sjunkande skeppet, och låt kaptenerna vara kvar, både ordinarie, och praktikantkaptener.
 
12 kommentarer

Publicerat av på 23 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

12 svar till “Ge upp Passagen, nu!

  1. Linda (& Inez)

    23 januari 2010 at 21:48

    Ja du kanske har rätt…. men jag är en av dem som vill ha mina gamla inlägg kvar… de är ju mina minnen ju, min dagbok som jag vill kunna bläddra tillbaka i… fast nu kan man ju inte ens öppna dagboken :s

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      25 januari 2010 at 08:15

      Om du skulle skriva en dagbok, och denna dagbok blir full. Skaffar du en ny då, och för över det gamla, så att du kan skriva den nya, eller sparar du den gamla boken, medan du fortsätter i den nya?
      🙂

       
  2. Quila o Ronja

    24 januari 2010 at 00:03

    Smart…att öppna en extra blog, för inlägg som finns kvar på passagen.
    Som Linda påpekar, man kommer ändå inte in där.
    Ska lägga till ”flytta över blog” på min ”att göra lista”

    ;-)))

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      25 januari 2010 at 08:16

      Man måste ha något projekt på gång, så att man inte blir försoffad, och tvingas se på Idol, eller Let’s Dance.
      🙂

       
  3. Kojiki

    24 januari 2010 at 18:42

    Hej

    Passagen anlitar dåliga servrar att de aldrig lär sig…sjunkande skepp just vad det är…Tror de som är kvar och ligger på den mest lästa listan som egentligen inte läses av så många…. statistiken är helt galen och missvisande..serviceminded är inte Passagen de fixar flotta bloggar till alla gästbloggare men de övriga vanliga dödliga får nöja sig med Passagens gamla utbud. Reklamblafforna täcker halva inlägget..nä fy… glad jag är därifrån. En helt igenom omodern portal som behöver en helrenovering och kunnigt folk……..

    Man kan ju flytta över alla gamla inlägg pö om pö så blir det ju inte jobbigt man kan ju sålla lite…men lite jobb är det allt eftersom man från Passagen får göra allt manuellt.

    Jag har bloggat på WordPress också sedan 2007 men för en ganska anonym tillvaro där..har aldrig annoncerat ut mina bloggar där faktiskt..gillar WordPress jättemycket!

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      25 januari 2010 at 08:24

      Kolla lite på min gamla blog, på passagen om du vill, så ser du hur jag har ”kapat” den, och slängt in lite feeds härifrån.
      🙂

       
  4. Bella

    24 januari 2010 at 23:57

    Hej där.

    Hittar äntligen en blogg som fungerar och som kan upplysa mig om att det inte är fel på min dator!
    Passagens blogg har inte fungerat alls sedan i går eftermiddag!!

    Det ska tilläggas att jag är en av dem som tjuras kvar, men nu vette attan!
    Jag år nog ta mig en funderare ändå på att flytta!

    Nu ska jag leta vidare efter bloggare på andra ställen än på passagen…

    Tack för att jag fick läsa hos dig.

    Ha de´

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      25 januari 2010 at 08:27

      Som sagt, man behöver ju inte radera den andra, bara för att man startar om, på ett bättre ställe, med bättre funktioner, som ex. WordPress.
      🙂

       
  5. irrhönan

    25 januari 2010 at 21:11

    Jag övergav det sjunkande skeppet för länge sen. Blev så evinnerligt frustrerad på allting – och har stortrivts på WordPress sen dess.

    Inser att jag faktiskt har övergivit Passagen på två sätt; dels skriver jag inte där längre, och jag läser nästan heller ingenting av bloggarna heller.

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      26 januari 2010 at 09:22

      Varför läser du inte där längre? (när det går att komma in där)
      Jag menar, de som skriver där, var de inte intressanta, från början heller? Var det en slöseri med tid, att läsa där, då?

      Förstår du vad jag menar? Alltså, att frågan är vad som får folk att stanna där, om det är ”sin plats” i bloggarnas hirarki, med allt vad Vip-listor och puffanden hit och dit innebär.

       
  6. Cayenne

    01 februari 2010 at 18:25

    Ja jag är ju glad att jag flyttade, trodde från början inte att det skulle bli för gott då jag trots allt var lite kär i min blogg men det blev ju såna sandlåde inlägg att man näst intill skämdes över vissa personers ordbruk…

    På wordpress och där jag är på blogspot känns det på nåt vis mer vuxet …och aldrig något krångel överhuvudtaget.

     

Kommentera

 
