RSS

En neutraliserande effekt!

22 Jan

Ibland blir det inte som man har tänkt sig.
Har du hört den meningen förut?
Men idag blev det inte som jag hade tänkt mig, två gånger. En neutraliserande effekt.

I onsdags var jag ju med William till tandläkaren. Eller, sköterskan, blir det väl, men man säger väl tandläkaren, i alla fall, av gammal vana. Det var väl då det började bli lite blött om fötterna, kan man väl säga. Det började töa lite, den dagen. Inte av värmen direkt, utan mera av saltet. Temperaturen har ju trots allt inte tagit sig ovanför nollan, i gradantal. Så, när snön rasade ner från taket, så berodde det inte på salt, utan på värmen, inifrån huset, förstås. Inte fan saltar man väl på taket, om man nu inte råkar vara sotare, och vill ha lite mera betalt, i rotavdragens tider, och skatteverkets byråkratiska era. Säga, och tycka vad man vill om Alliansen, men så mycket ny byråkrati har det väl inte skapats under en mandatperiod förut, trots att Sverige haft ett rykte om sig att vara ovanligt byråkratiskt land.

Dagen, denna fredag började med en förhoppning om en viss produktivitet, och trots en smula försening på morgonen så hamnade alla där de skulle vara, i god tid. Men William klagade över att han var förkyld. Och han hade låtit lite hes på kvällen innan. Men han fick gå till skolan i alla fall, och känna efter lite.
Jag siktade in mig på lite arbete idag, och hade klart för mig vad som behövde göras denna dag. Det var några beställningar som började bli lite akuta. Men, innan jag ens han säga snöskovel, så ringde William från skolan och talade om att han behövde hämtas. Så det var bara att bege sig dit, och hämta hem honom. Vi åkte hem, men innan jag gick in så skottade jag bort det moddiga i backen, för att över huvud taget ha en chans att ta mig upp där, med bilen. En ansträngning som upplyste mig om min milt sagt begränsade kondition. För hårt tempo, och för mycket kläder gjorde mig varm, och trött.

Väl inne igen så slog det mig, att jag nog behövde göra en av beställningarna, för att den skulle hämtas idag. Jag begav mig därför ner till verkstaden igen, efter att vi hade ätit en lite för tidig lunch. Ja, för William kanske det inte var tidigt, för i skolorna äter de ju så dags. Jag kom då på att jag hade en annan sak i svarven, en helt annan beställning. Jag fick då göra klart den först, för att sedan kunna få till den andra beställningen. Jag fick sådeles en del gjort, trots att det inte blev som jag hade tänkt. Men eftersom det inte blev som jag hade tänkt, efter att jag hade hämtat William, så blev det ju som jag hade tänkt, från början.

 
6 kommentarer

Publicerat av på 22 januari 2010 i fjäderlös tvåfoting

 

6 svar till “En neutraliserande effekt!

  1. Tigris

    23 januari 2010 at 10:45

    😉 😉 🙂 Snö, slask?

    Ja, ibland blir det allt annat än man tänkt och ofta tänker man inte alls så man skall väl vara glad för det som ändå blir… av. Eller?
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      23 januari 2010 at 11:49

      Jag tycker att det blir, mer och mer sällan som man har tänkt sig. Man får nästan ha som utgångspunkt att det inte blir det, så blir det inte som man tänkt sig, de gånger som det blir, som man inte tänkte sig från början. (eller hur det nu blir)

       
  2. Tigris

    23 januari 2010 at 13:33

    Kanske är huvudsaken att det blir något oavsett vad? Så kan man vara nöjd och gla´.
    😉

     
    • Fjäderlös Tvåfoting

      25 januari 2010 at 08:06

      Ja, egentligen så handlar det ju om ifall att man är nöjd efteråt eller ej.
      Men, ska man vara det, oavsett vad? Ska man vara nöjd, så länge det finns något att förbättra?

       
  3. Cayenne

    23 januari 2010 at 17:28

    Nej ibland blir dagarna lite omkullkastade….men det är väl kanske det som gör livet

     

Kommentera

 
